Bjerknez Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Orange Prewash er ikke en shampoo men en avfetting (Pre-wash) I know... Mulig jeg ordla meg litt feil der... Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Korleis funka vanlig zalo i vatn i forhold til bilshampoo:P? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Korleis funka vanlig zalo i vatn i forhold til bilshampoo:P? Zalo tørker ut lakken på bilen og vil på sikt gi deg en matt lakk. Jeg vasket min først bil (en gammel toyota) med kun Zalo, og den ble veldig matt i lakken etter en stund. Mitt prisnsipp er å bruke produkter til det dem er tilegnet. Zalo bruker man til oppvask, og bilshampo bruker man til bil... For dere som tror at Zalo og bilshampo har noe felles: Hvorfor bruker dere ikke Bilshampo som oppvaskmiddel? Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Gå for en bilshampoo du. Zalo inneholder midler som fjerner oljene i lakken, så lakken sprekker opp, falmer og du får matt, død lakk ;) EDIT: Faen, Ove var kjappere enn meg :P Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Er jeg på bilferie og befinner meg ett sted uten mine egne såper tilgjengelig og man trengte en kjapp bilvask, så hadde jeg kjørt den inn i en selvvask. (ikke automat) og spylt av den der. Hadde den ikke blitt skikkelig ren (noe den skjelden blir)så kan man jo alltids kjøpe en bilshampo på bensinstasjonen. Funker uansett bedre enn Zalo. Men kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg nok tatt med meg det viktigste av bilpleieprodukter selv, men da helt over på små hendige engangsflasker som lett for plass i bilen. :) Skal man få en dyr voks til å gi bilen blankhet og varighet, så må resten av vasken også være bra. Bilshampo/clay/lakkrens/rubb etc. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg