Gå til innhold

Trenger tips til motorbytte...?!

Ranger emnet


AudiR4

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal bytte 1,8 monopoint (motorkode: abs) i bilen min, da den gamle rett og slett gikk til helvetet, beklager språkbruket...

 

Dermed trenger jeg noen tips av noen som har gjort det før, da jeg aldri har byttet en motor før eller gjort noe så "stort" på en bil før, men har hentet en brukt motor, og det burde ikke være så veldig vanskelig.

 

 

Så vil gjerne høre noen tips fra de som evt. har gjort det før med stor takk.

 

 

(Har brukt veldig mye penger på bilen i form av hellakkering osv for å få den strøken og nå er det uaktuelt og sende den inn, og de som vil si at lever inn på verksted eller overlat til noen som kan det, så vil jeg ikke det, fordi jeg vil også kunne det) :-)

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen motorbytte erfaringer med golf III, men Golf II har jeg noen erfaringer med, og det er helt likt, foruten ledningsnettet. Vær nøye med ledningene, selv om det ikke er mange av dem på denne motoren.

 

Motoren taes lettest ut med girkasse på, så ikke fall for fristelsen å løsne girkassen, og tro at det bare er ¨løfte den opp, for mine erfaringer er stikk motsatt. Løsne alt og senk den "ned" :) Bare pass å legg drivakslinger langt til side.

 

Og ja,, den må tippes til siden , så fest "løftet" med noe som du kan justere "tilt" lengde med :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hohoi! Har byttet samme type motor i golf 3 før.

 

Egentlig ganske "rett frem jobb" bare å få løsnet alle ting som går til motoren og ut med den egntlig.

 

Ting som letter jobben:

Ta av hele fronten. Ikke store jobben kun 2 skruer i hvert av vangene og 1-2 skruer oppe i hvert hjørne ned i skjermene pluss noen små som sitter i innerskjermene. Også selvfølgelig koble fra radiatorslangene og ledninger.

Ta ut girkassa i samme slengen!

 

 

Er det noe spes du lurer på så kan jeg sikkert være behjelpelig på 414 70 833 om du ikke har byttet allerede :) Bor kvarter unna rælingen ;D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår