Gå til innhold

frakt, toll, moms?

Ranger emnet


Dante

Anbefalte innlegg

vurderer å bestille meg fult 400-bodykit til mantaen min fra http://www.speedydelivery.co.uk/

(skjermer framme og bak, panser, sideskjørt, fangere framme og bak,koffertlokk, vinge og lykter)

dette kommer på ca 950£.

 

under betalingssiden så kan jeg merke av for hvor i verden det skal sendes, og da står d at alle bestillinger over 10£ er gratis, og 5£ for "EU&rest of world"

 

MEN, så lurer jeg på om det faktisk bare vil bli 5£ for å få sendt pakken til norge (harstad), og hvordan det blir med toll, moms og slike avgifter?

 

vil nødig betale en halv liten formue bare for å få disse delene hjem...

 

håper noen kan hjelpe meg..

 

mvh.

meg..

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal egentlig betale merverdiavgift (25%) av frakt+verdi av deler. Hvis du bruker UPS eller lignende selskap ordner de dette for deg og sender regning senere.

 

Men hvis du bruker et fraktselskap som ikke er i Norge slipper du som regel unna, da er du selv ansvarlig for å betale dette...

 

Be folka som sender om å ikke skrive en verdi på pakken og merke den som "gift".

 

Vet om folk som har fått en pakke med deler for 15.000 som tollvesenet har surret tape rundt merket "ufortollet gods". Personen rev dette av, brydde seg ikke mer med det og har ikke hørt noe på iallefall 4 år...

 

Oppfordrer deg ikke til å snyte unna her og sier ikke at jeg gjør det selv, men vet at mange bekjente gjør det;)

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....

så fraktkostnadene blir bare de skarve 5£ som nettbutikken hevdet?

men jeg må sannsynligvis betale omlag 2500,- i moms?

hvis jeg skal være lovlydig vel og merke :p

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....

så fraktkostnadene blir bare de skarve 5£ som nettbutikken hevdet?

men jeg må sannsynligvis betale omlag 2500,- i moms?

hvis jeg skal være lovlydig vel og merke :p

 

Ca. 2500 ja.

25 % mva (Merverdiavgift) av HELE kjøpesummen. Inkludert frakt ;)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke ta inn bildeler intill 2000,- uten å tolle?

Da kan du jo evt få dem til å skrive 1800 på verdi eller lignende.

 

Toll, mva, kall det hva du vil.

Men jeg tror det er 200 kr når du bestiller fra nett, og 1000 kr når du selv tar inn noe over landegrensene.

 

men du må nok regne å bruke litt på frakten. Jeg bestilte riktignok fra USA (Og ikke bildeler, men snowboardklær) og jeg betalte 150 dollars i frakt.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettstedet hevder jo at alle ordrer over 10£ er gratis, og til utlandet (f.eks.Norge) koster det 5£....såvidt jeg kan forstå...

 

men hvis det bare blir 2500,- i moms, så overlever man jo det.

tror jeg sender mail jeg ;)

 

takk for hjelpa :)

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår