Gå til innhold

Hvilke høytalere anbefales???

Ranger emnet


HoaxiePowah

Anbefalte innlegg

Hei. Har en A3 som jeg vil bytte høytalere i. Fremme i dørene. Har fra før installert 6x9" i hattehylla. Hørt at det er 4" (10cm) som egentlig skal være i dørene fremme men at man kan benytte 5 1/4" (13cm) hvis man har en slags ring eller noe. Jeg har ikke forsterker og kjører med ett Sony 4x50watt anlegg i bilen fra før. Så jeg er ute etter høytalere som gir bra lyd fremme i bilen trenger ikke være verdens beste heller men må være endel bedre enn de originale! Har sett litt på pioneer og sony sine xplod som egentlig er ganske rimelige høytalere. Fikk beskjed på bilradiospesialisten om at disse høytalerene var omtrent ikke verd å kjøpe fordi dem omtrent ikke var noe bedre enn de orignale. Dem viste meg noen til 1700kr noe jeg syns var litt mye. Kunne tenkt meg noen rundt 700-1200kr eller.no i den prisen. Har sett på noen infinity og noen rockford fosgate. Uansett, trenger bare noen anbefalinger for noen som kan litt bilstereo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Siden du ikke skal drive disse høytalerene med en forsterker, er det ikke noe særlig håp om at dett kommer til å låte flott. Den innebygde forsterkerdelen i en spiller, er nesten ikke som en nødløsning å regne engang.

 

Om du finner deg en gammel og slitt forsterker til en femtilapp, så er heller det å foretrekke.

 

Om du har tenkt å finne deg et bra komponentsett til den prisklassen, må du finne noe brukt. Vil absolutt ikke anbefale deg å sette inn et koaxialsett. Det låter for dårlig med diskanten nede ved beina. Få deg et komponentsett, og sett diskantene på dashbordet.

Største delen av lydbildet er det mellomtone og diskant som tar seg av, og om ikke det settet er bra, blir heller ikke lyden i bilen bra. Kjøp så dyrt frontsett som du i det hele tatt kan ta deg råd til. Det kommer du ikke til å angre på. Minimum 2000,- og oppover.

 

Og ja... Focal og Rockford er veldig gode. Infinity og... Finns andre og, men dette er mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår