Gå til innhold

Pålitelig bil til 60-80 tusen kroner ?

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Kjøp deg hvertfall en Civic Coupe da. Ikke den horibelt stygge H-backen.

Civic coupe ser jo faktisk ganske snasen ut også bare man gjør små grep med den.

 

Dummeste jeg har hørt. Du kjøper Civic fordi det er fra Japan, og det er kvalitet. Hvis man går for EJ (Hatchback) for du den eneste Civictypen som faktisk er produsert i Japan. De andre Civicene (Mener å huske at de er produsert i England (Roverfabrikk) og Brasil) er generelt dårligere og har mer rust og mer feil.

 

 

men når det kommer til import ville jeg gått for det faktisk. Kan du tysk kan du fint spare mange kroner på import, men pass da på å finn en fin en, med lav km stand.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke dumt.. Og hvis du skulle gå lei av standard bil etterhvert:

 

0004.jpg

 

 

nå går jo en 525tds lengre enn det meste som er nevnt i tråden her, så det blir tynt argument eiriksmil;) de går billig, god plass, god å kjøre i tillegg er det bakhjulstrekk(ikke konebil/pensjonist-racer med andre ord) Riskokere er skruing på drivknuter og clutcher..

 

Nå har vel bruksområdet strengt tatt endel å si for endelig kilometerstand på en bil, flere kjører heller 5-serie enn Civic hvis de kjører 20 mil hver dag, hvis du skjønner. Årlig kjørelengde har endel å si for hvor mange kilometer en bil går. Dessuten må du tenke på en annen ting, det er også spørsmål om hvor mye penger du bruker på de milene du kjører. "Riskokerne" får sjelden sjansen til å gå så langt. Vet ikke hvem som har tynnest argumenter her jeg... :)

 

Som en digresjon må jeg nevne at jeg har måttet bytte én clutch på en japsebil, sammen med en kompis (som hadde byttet clutcher før), vi brukte fire timer..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 3 dørern ikke ser så halv gærn ut jeg. det finnes jo fler av de og er lettere å få tak i dem med lav km enn med civic coupe. og koster heller ikke allverden.

Jeg fant denne på finn.no og virket litt intresangt.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18012031

 

Jeg syns den hadde gått "langt". Hvis jeg skulle kjøpt meg ny Civic, ville jeg gått for noen som har gått under 100.000.

Ellers virket den jo veldig grei, med unntak av at han selger for 39.000, og opplyser om at listepris er på 62.000 kr. Where's the hatch? =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA stussa bra på det jeg også at han skriver listeprisen på 60 og selgern for 40 .. må være noe som ikke stemmer da ja !

Den civicen på bildet var NICE !

 

BTW. det suger å leite etter bil. har ikke så mye valg enn å leite på nettet, eller ha sykt flaks siden man kjenner noen som selger...

 

er vell nesten lettere å importere disse bilene fra Tyskland.jeg har familie der så da blir det også endel lettere å få tak i også.. men i alt så vill det ikke bli "billigere vell" kanskje bare mer driftsikker hehe.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den hadde gått "langt". Hvis jeg skulle kjøpt meg ny Civic, ville jeg gått for noen som har gått under 100.000.

Ellers virket den jo veldig grei, med unntak av at han selger for 39.000, og opplyser om at listepris er på 62.000 kr. Where's the hatch? =P

 

synes den hadde gått MEGET lite jeg da. finner jo nesten ikke dem under 100.000 km

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes den hadde gått MEGET lite jeg da. finner jo nesten ikke dem under 100.000 km

 

Helt ærlig, har du familie i Tyskland: GO FOR IT! =P

 

Nå tok jeg meg bare et kjapt lite søk på Civic mellom 1996 og 2000, og søkte på kmstand under 70.000, så tok jeg det første og beste jeg fant:

 

4000 Euro og under 60.000 på telleren.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=116034740&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1996-01-01&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&maxMileage=70000&customerIdsAsString=〈=en&pageNumber=1

 

 

Og mitt siste lille tips er å gå for 90 hk versjon, og ikke 75 hk om du har lyst på Civic (med 1.4 liters motor)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke skrekken for kilmoter på telleren!? om karroseriet er helt og fint og motoren og gir ikke lager noen lyder du ikke liker så ser jeg ikke poenget med å ikke kjøpe bilen. da er den jo fit to figth bare billigere å kjøpe. det er jo trossalt en trofast japs?

 

Riktig.. Er beire å kjøpe en bil som har gått 250.000 som er strøken og velholdt eller en shabby og dårlig bil som har gått 150:)

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke skrekken for kilmoter på telleren!? om karroseriet er helt og fint og motoren og gir ikke lager noen lyder du ikke liker så ser jeg ikke poenget med å ikke kjøpe bilen. da er den jo fit to figth bare billigere å kjøpe. det er jo trossalt en trofast japs?

 

Som regel får du de store utgiftene når en bil runder 150.000 km. Da må (som regel) mange deler byttes osv... Og igjen, som regel, er en bil som har gått kort finere (Med bare har hatt 250.000 km med langkjøring)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det der. min 740 har gått 315 000 kilometer. det jeg har måtte gjort på den er å bytte regreim. og oljebytte. men det var vel egentlig ikke nødvendig. gjorde det bare fordi jeg ikke var sikker på det. annet som er gjort er bytting av bremseband band bak fordi forrige eier hadde glemt av brekket når han kjørte og koblet opp baklysene på nytt. men det er fordi noen unger har vært å gjort hærverk. ellers ikke noe. ingen rust av betydning kun litt i hjulbuene. ingen ulyder fra motor eller noe. jeg ser heller på hvordan ting fungerer forran å se hvor langt den har gått. sier meg ingenting om standen. noen folk ødelegger jo kjøretøyene sine på vei ut porten til forhandler. se heller ann personen som selger sier nå jeg. du kjøper aldri Bil av en bilinteresert f.eks. da kan du ta deg faen på at det er skrudd her og der og noen snar veier er tatt. kost heller på deg en clutch å kjøp av ei gammel kjærring med stempel fra verksted etter lyspære bytte.

 

til trådstarter. har du set på mazda 323? faktisk ikke så dumme biler. værtfall ikke til pendling. har en nabo som har hatt en slik nå i 5-6 år til pendlig hovedsaklig for at den er vanvittig billig å kjøre. 0.5 på mila. ikke spesielt dyre deler og de er etter mitt syn pålitelige biler. utsende får du bedømme selv. det er jo etter øyet som ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det der. min 740 har gått 315 000 kilometer. det jeg har måtte gjort på den er å bytte regreim. og oljebytte. men det var vel egentlig ikke nødvendig. gjorde det bare fordi jeg ikke var sikker på det. annet som er gjort er bytting av bremseband band bak fordi forrige eier hadde glemt av brekket når han kjørte og koblet opp baklysene på nytt. men det er fordi noen unger har vært å gjort hærverk. ellers ikke noe. ingen rust av betydning kun litt i hjulbuene. ingen ulyder fra motor eller noe. jeg ser heller på hvordan ting fungerer forran å se hvor langt den har gått. sier meg ingenting om standen. noen folk ødelegger jo kjøretøyene sine på vei ut porten til forhandler. se heller ann personen som selger sier nå jeg. du kjøper aldri Bil av en bilinteresert f.eks. da kan du ta deg faen på at det er skrudd her og der og noen snar veier er tatt. kost heller på deg en clutch å kjøp av ei gammel kjærring med stempel fra verksted etter lyspære bytte.

 

til trådstarter. har du set på mazda 323? faktisk ikke så dumme biler. værtfall ikke til pendling. har en nabo som har hatt en slik nå i 5-6 år til pendlig hovedsaklig for at den er vanvittig billig å kjøre. 0.5 på mila. ikke spesielt dyre deler og de er etter mitt syn pålitelige biler. utsende får du bedømme selv. det er jo etter øyet som ser.

 

Jeg har allerede sagt 323. Velkommen etter :tannløs: =P hehe...

 

Jeg sier som regel da. Er jo helt individuelt.

Men hvis du tenker litt langsiktig får du mer igjen for bilen når du skal selge den igjen hvis den ikke har gått så altfor langt. For min del er det helt uaktuelt å kjøpe en bil som har gått over 150.000 km, med mindre jeg kan prute ned prisen til en helt latterlig pris.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår