Gå til innhold

Kjøleveskebeholder som lekker

Ranger emnet


johanfo

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en vakker Golf III, 93 mod. Den har begynt å lekke kjøleveske fra beholder-tanken. Det typiske feil-scenarioet er når bilen er blitt skikkelig varm og den stoppes. Kjøleveskebeholderen, som ser ut som en ball, begynner da å lekke ut i fra "ekvator". Det spruter ut under et lite deksel som dekker noen skruer.

 

Er dette noe kjent problem eller er jeg først ut med dette?!

 

Tenkte jeg skulle bytte beholder. Hvor får jeg tak i en slik billigst. Har du tips til webshopper så takker jeg mye for det!

 

Takker for alle svar.

 

mvh

JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sannsynligvis tanken som slipper ut kjølevæska fordi det er for høyt trykk. Dette skyldes sannsynligvis at motoren blir altfor varm, eller at toppakninga di er gåen. Det vil altså ikke hjelpe å bytte tanken, hadde det vært hull i den, hadde den lekket hele tida.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på dette at det kunne være en trykkjusteringsmekanisme. Hper det ikke er topppakke, bilen har bare gått 120.000 km

 

Når jeg kjører ser jeg at tempraturen på kjølevesken blir ca 90 grader. (Det er hakket over midten, som jeg tror er 80 grader).

 

Burde jeg ta skiten på verksted, eller er det noe jeg kan skjekke selv først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pengene mine på at denne lekasjen skjer pga for høyt trykk, fororsaket av en feil i kjølesystemet. Kan det være en termostatfeil, som gjør at det går for lite vann til radiatoren?

 

Går det an å kjøpe diagnoseverktøy for Golf III, eller er den for gammel til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pengene mine på at denne lekasjen skjer pga for høyt trykk, fororsaket av en feil i kjølesystemet. Kan det være en termostatfeil, som gjør at det går for lite vann til radiatoren?

 

Går det an å kjøpe diagnoseverktøy for Golf III, eller er den for gammel til det?

 

 

får kjøpt det til min, og den er 94mod

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granada og BTI, takk for konstruktivt svar.

 

Men "nytt lokk", snakker vi da om tanken eller selve skrulokket på toppen av tanken. Skrulokket på toppen av tanken vet jeg ikke lekker, jeg så det nemlig sprute ut av "ekvator" på den ballen av en tank :)

 

Ref. diagnoseverktøy:

 

Fant denne på ebay, duger den?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Automotive-Diagnostic-Tool-VW-Jalta-golf-Passat-Touran_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQhashZitem562e0718beQQitemZ370139404478QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools#ht_3281wt_1589

 

JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granada og BTI, takk for konstruktivt svar.

 

Men "nytt lokk", snakker vi da om tanken eller selve skrulokket på toppen av tanken. Skrulokket på toppen av tanken vet jeg ikke lekker, jeg så det nemlig sprute ut av "ekvator" på den ballen av en tank :)

 

Ref. diagnoseverktøy:

 

Fant denne på ebay, duger den?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Automotive-Diagnostic-Tool-VW-Jalta-golf-Passat-Touran_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQhashZitem562e0718beQQitemZ370139404478QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools#ht_3281wt_1589

 

JF

 

Om det lekker ut midt på tanken kan det fremdeles være lokket, da overløpet gr i en kanal i tanken og kommer ut en anne plass, ville prøvd det først iallefall, for så å trykkteste systemet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår