Gå til innhold

Skifte bærearm

Ranger emnet


IQgutten

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har byttet alle bærearmene på min 2000 passat. Kuleleddavdrager(e) er definitivt kjekt å ha, for flere av armene sitter godt fast etter noen år på veien. Problemet er at det er ikke alle avdragere som passer på alle ledd, så det er ikke helt entydig hva man trenger. Jeg tror begge avdragerne til biltema er for små (jeg kjøpte den ene men brukte heller noen større jeg fikk lånt meg).

 

Det vanskligste med denne jobben var likevel å få ut klemmebolten som fester de to øvre bærearmene. Et triks her var å sage av hodet på bolten og bruke mutteren til å trekke ut bolten med. (Denne bolten bør uansett skiftes ut, den fulgte faktisk med bærearmsettet jeg kjøpte.) Regn med å bruke en del rustløser, slegge og bannord. :crazysant:

 

Jeg kjøpte et forsterket bærearmsett fra Meyle på ebay.de til ca. 4000,- med frakt og moms. Det virket å være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet alt av bærearmer på bilen min, men det er selvsagt kommet ett nytt problem. En ny irriterende ulyd er på plass, mye verre enn den som var tidligere(som nå er borte). Ulyden kommer i takt med farten, så er nok noe som er forbundet med hjulet på ene siden.

 

Noen tips her til hva som kan ha skjedd når vi byttet bærearmene siden dette skjer?

 

Selve byttingen gikk greit for seg. Skrudde av "fjærarmene" for å komme lettere til de to øverste armene, ellers så er vel alt gjort rett frem.

 

Når alt var ferdig og satt sammen igjen og jeg startet opp bilen så kom det MYE røyk under panseret. Stoppet selvsagt motoren med en gang for å se hva det kunne være. Fant ikke noe her,og ikke hadde vi gjort noe her heller, så når jeg da startet bilen igjen var det ikke noe mer røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Noen tips her til hva som kan ha skjedd når vi byttet bærearmene siden dette skjer?

 

Jeg husker jeg fikk en ulyd som fort viste seg å være den skjermen rundt bremseskiva som slo innpå. Det var bare å dytte litt på den så ordnet det seg.

 

Takker, skal sjekke om det er så enkelt.

 

Mistenker røyken som kom har noe med abs systemet og gjøre, for det slår nå inn uansett så svakt jeg trykker på bremsen. Mulig en ledning her har blitt svidd eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker røyken som kom har noe med abs systemet og gjøre, for det slår nå inn uansett så svakt jeg trykker på bremsen. Mulig en ledning her har blitt svidd eller noe?

 

Det høres jo ikke helt bra ut nei. Jeg klarte å ødelegge en abs-sensor, men da lyste jo abs-lampa alltid opp etter et par minutters kjøring, den gjør ikke det hos deg? Hvis ikke så skulle jo det etter min forståelse bety at sensoren forteller at hjulet ruller og dermed at sensoren virker. Og abs-en skal vel ikke slå inn før sensoren sier at hjulet låses.. nei, her går nok grensen for min "ekspertise" :) alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe som lyser eller varsler om at noe er gale.

 

Jeg er seriøst drittlei hele bilen nå. Fint om den bare blir stjelt eller en ufo kommer og stråler den med seg for å utforske teknologien på jorden:p

 

Nei, det er vel bare å levere den inn å finne ut hva som er gale samt hva det vil koste og ordne dette, men er redd det blir dyrt. Nå må jeg av med hele fronten for å få byttet reimhjul, i tillegg står bremseklosser og skiver for tur. Og på toppen er det dette med abs og disse ulydene som er kommet.

 

Kjekt med bil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om den bare blir stjelt eller en ufo kommer og stråler den med seg for å utforske teknologien på jorden:p

 

 

Haha, da hadde dem ikke blitt imponert! Ikke med Passat som eksempel. hehe

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det greiene med bilden din! Sliter med noe av det samme sjøl. Bruker masse penger på deler og mange timer på å fikse den, bare for å finne ut at det fortsatt er mye som mye byttes! Ganske kostbare biler egentlig!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at abs`en slår seg inn nå, rett før du bremser helt opp, er at du har nok kommet borti føleren når du skrudde.. slik at det er kommet litt ut og står for langt vekke fra kransen til å lese av hjulet.. det er bare å dunke dett på føleren, slik at du dunker den på plass, så er nok det problemt ute av verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår