k_drey Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Hei! Har sprut på Volvoforum, men kan sies at det er nesten som tørke for hjelp der! Litt hjelp har jeg fått, men må være så nært 100% sikker som mulig før jeg bestiller alt av kolbinger og slanger. Jeg går rett på spørsmålene. Skal bytte ut alt til AN-fittings, og må da kjøper overganger fra gjengeprofilene som er brukt til "AN"-gjenger. Motor: B230FK, med Garret turbo (ikke GT-serie, men tilsvarer lignende GT oppgitt til ca. 450-500HK). 1. På olje-sandwichen, hvilken dimensjon er det på de 2koblingene (går til oljekjøler). 2. Olje til turbo, hvilken dimensjon er det på koblingen som brukes i hullet i blokka hvor olje til turbo hentes? På selve turboen, det er 1/2" kobling som brukes på Garrett sine turboer? 3. Noen som vet hvilken koblinger som brukes på oljekjøler? Tenkt å bytte ut med AN-fittings, enten må jeg sette i en "han"-overgang om det går, eller sette en "hun"-overgang på koblingene som står på. Kan koblingene som står fast i kjøleren byttes (ikke slangekobling, men de som står i kjøleren, ser ut som de kan skrues ut, men har ikke prøvd selv + har ikke gjengelære uansett)? evt. dim Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Ingen her inne heller som kan gi noe svar? Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Er det ikke like greit å skru av koblingene å måle hvilken gjengedimensjon det er? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Kan gjøre det også, men har ikke planer om å tappe av olje osv før etter neste helg, skulle helst fått bestilt slanger osv før dette. Men vet ikke noen dette, eller ikke vil dele, så får jeg bare nappe ut alt når jeg får den olja jeg skal ha.. Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Ok... Hadde jeg hatt svaret så skulle jeg garantert gitt deg det... Er nok noen her inne som sitter med info... :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Jeg kødda med det samme på min B230ET. På termostatblokka mi er det en metrisk dim på en eller begge sider av størrelseadapteren. Denne har jeg glemt nå. Hvis det er samme standardkjøler på din som i 240/740 (jeg har ´87 740TIC) er det 1/2" han. Jeg lurte også på om flensen på kjølern kan skrues ut, men turte ikke ta sjansen på at den ikke var fastloddet da jeg strippet gjengene på begge hølene. Jeg tok det med ro og masse rustløser, men det må ha irret fast over tyve år i krigen. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Takker for svar! Har funnet ut at jeg skal handle inn ny oljekjøler, slipper det tullet! Har en oljesandwich, er det 1/2" tilkobling, altså hullene har gjenger osv med dim 1/2"? Da får jeg bare handle overgang til AN, holder -AN4 eller gå for -AN8 som oljekjøleren jeg skal kjøpe har? Olje inn til Turbo, går fra blokka, (står like ved oljesandwichen), noen som vet hvilken dim som er på det hullet? Håper noen kan svare, fått stor oljelekkasje, og må handle deler før sjefen blir ekstrem siden jeg må låne bil av arbeid hele tiden :-p Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_drey Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Ingen som vet hvilken dim hullene i oljesandwichen har, orginal "Volvo" sandwich + hullet i blokka som serverer olje til turbo (ikke retur)? Siter 90 Toyota Celica GT4 ST185 86 Volvo 240 x 93 Volvo 240 (B230FK) x 92 Ford Sierra 2.0i CLX (førstebil) x 86 BMW 320i (rust exlusive) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.