Gå til innhold

Motortrøbbel

Ranger emnet


Zilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 91`C4, 2L.

Problemet her er at bilen jager på tomgang. Den jager/nøkker også når jeg kjører og holder jevn fart, når jeg gir på går den jevnt og fint. Kan for ordensskyld også nevne at bilen ikke bruker vann eller olje.

Audin har ikke gått veldig langt kun 171`km og den har fått ny toppankning for 30`km siden hos møller, reg.reim og vannpumpe for 50`km siden- møller det også, nye plugger og ny tempføler. Bilen er lettstartet uansett om den er varm eller kald.

 

Noen som syns det er lettere å hjelpe hvis de har reg.nr så kan dere sende meg en PM.

 

Noen forslag til hva som kan være problemet til Audi`n min? Vacum, tenning osv?

 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å ta en boks med startgass, og spraye rundt innsuget, vacumslanger etc. Hvis motoren forandrer turtall, tar motoren inn falskluft. Kan være så enkelt som en liten slange som er morken. Spray også rundt bremskraftforsterkeren og slangene mellom den, og motoren.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sprayet rundt i motorrommet på alt av slanger og det ble ingen turtallsøkning så da går jeg ut ifra at slanger er tette. Jeg har for sikkerhetsskyld også byttet luftfilter uten at det hjalp. Skal prøve meg på en diagnosetest hos møller i morgen, kanskje jeg har flaks der. Flott hvis dere skriver inn flere forslag, jeg er meget takknemlig for dette. Takk så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som den trekker falsk-luft en eller annen plass, brodern hadde samme problem. Da var det belgen gassspeldet og motoren som var hull i.

 

Hvordan fant broren din ut at det var det som var feilen? Sprayet han rundt med startgass eller sjekket han det på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sendte den på verksted... hadde sett over æ men fant ikke lekkasjen æ, men hadde ikke startgass heller da :p

 

Jeg skal ha diagnose på den førstkommende mandag så da gir jeg en oppdatering her om hvordan det gikk.

 

Flott hvis det kommer inn flere forslag og ideèr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos møller i dag men jeg fikk ikke noen diagnose på bilen. Dette er vel første modellen av C4 og da er det visstnok begrenset informasjon man kan få ut av diagnose.

Jeg har byttet mellomflensen som er montert under gasseropplegget, min var sprukket. Dette hjalp noe men nøkkingen er ikke helt borte. Noen andre forslag til hva som feiler bilen min. Har sprayet startgass rundt i motorrommet men jeg hører ikke at bilen øker noe i turtall og da er det vel ikke noen lekkasjer? For de som har inngående peiling så kan det kanskje være til hjelp hvis jeg sier at jeg har AAE motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Det kan også være slitt kam, ventilløftere, lambdasond, LMM og masse mer.. Men gjør som raymond sier.. Bytt bensinfilter, det er gjort på null komma niks! :) Bare la bilen stå i ro i en stund før du skifter det, ellers får du MASSE bensin over deg! Filteret ligger på venstre side når du ser ned i motorrommet, litt større enn en Cola-boks! :) bare 2 fastnøkler så har du det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår