Gå til innhold

Pioneer DEH-P8100BT vs, Kenwood KDCBT8044UY

Ranger emnet


ftfoi

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny bilstereo så jeg får oppgradert den som sitter i min Mondeo.

 

Vil gjerne ha Bluetooth, 2 eller flere lavninvåutganger og USB-tilkobling, og sitter nå igjen med disse to, som nevnt i headingen.

 

Noen som har erfaringer/anbefalinger angående disse spillerene?

 

Linker til spillerene:

Pioneer DEH-P8100BT

Kenwood KDC-BT8044U

1. bil: 1987 Alfa Romeo GTV (Solgt *snufs*)

2. bil: 1993 Opel Astra 1.7TD (Høgd)

3. bil: 2000 Ford Mondeo 1.8TD (Pendlerbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kjøpe meg ny bilstereo så jeg får oppgradert den som sitter i min Mondeo.

 

Vil gjerne ha Bluetooth, 2 eller flere lavninvåutganger og USB-tilkobling, og sitter nå igjen med disse to, som nevnt i headingen.

 

Noen som har erfaringer/anbefalinger angående disse spillerene?

 

Linker til spillerene:

Pioneer DEH-P8100BT

Kenwood KDC-BT8044U

 

 

Gå for pioneer! ;) :D

Nissan 200sx s13 1990mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for pioneer! ;) :D

 

Og hva får deg til å komme med den bastante konklusjonen? Litt mer enn: "Bruker det sjæl og det dunker som f..." hadde vært fint. :)

 

Skal jeg gå etter nicket og sig'en din, så er det absolutt ikke råd fra deg jeg skal høre på. :P

1. bil: 1987 Alfa Romeo GTV (Solgt *snufs*)

2. bil: 1993 Opel Astra 1.7TD (Høgd)

3. bil: 2000 Ford Mondeo 1.8TD (Pendlerbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville falt for Pioneer.

 

De ser ut til å ha samme funksjoner, men Pioneer spilleren drar bluetooth handsfree litt lenger med sms varsling og ardressebok på displayet i tillegg.

 

Men det som vipper meg mest mot Pioneer spilleren er at den rett og slett ser mye mer stillren og tøff ut. Elsker designet på de nye Pioneer spillerene og denne var ikke noe untakk der.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser ut til å ha samme funksjoner, men Pioneer spilleren drar bluetooth handsfree litt lenger med sms varsling og ardressebok på displayet i tillegg.

 

I følge katalogen til Kenwood, så gjør de det samme. Begge bruker Parrot, så vil vel tro at de bruker ca. den samme modulen.

 

Men det som vipper meg mest mot Pioneer spilleren er at den rett og slett ser mye mer stillren og tøff ut. Elsker designet på de nye Pioneer spillerene og denne var ikke noe untakk der.

 

Der skal jeg være enig med deg. Pioneeren ser bedre ut.

 

Tror avgjørelsen min kommer til å koke ned til prisen jeg kan få Kenwooden for og hva skatteetaten bestemmer seg for å betale tilbake til meg. Har en kontakt som kanskje kan skaffe meg Kenwood-spilleren for en god pris, men forstatt med garanti og alt slikt.

1. bil: 1987 Alfa Romeo GTV (Solgt *snufs*)

2. bil: 1993 Opel Astra 1.7TD (Høgd)

3. bil: 2000 Ford Mondeo 1.8TD (Pendlerbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror avgjørelsen min kommer til å koke ned til prisen jeg kan få Kenwooden for og hva skatteetaten bestemmer seg for å betale tilbake til meg. Har en kontakt som kanskje kan skaffe meg Kenwood-spilleren for en god pris, men forstatt med garanti og alt slikt.

 

Er som regel det som teller til slutt - pris.

 

Og hvis de er helt like, og med en god pris så er nok

kenwood et bedre valg ja.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den utvalgte skal brukes med de originale Ford-høyttalerne vil du neppe høre noen forskjell på dem heller, det blir graut uansett. ;)

 

De høyttalerene skal garantert byttes ut. Ikke helt sikker på hva som blir valgt der ennå, men det blir ikke originale Ford. Den saken er sikker.

 

Jeg har sendt en mail til min "kontakt", så får vi se hva han kommer opp med av forslag.

1. bil: 1987 Alfa Romeo GTV (Solgt *snufs*)

2. bil: 1993 Opel Astra 1.7TD (Høgd)

3. bil: 2000 Ford Mondeo 1.8TD (Pendlerbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner en del folk i tynset med fantastisk god lyd i bilen og alle kjører pioneer
For å kverulere litt; Det der er ikke akkurat noe statistisk basis for å hevde at Pioneer har bedre lyd enn Kenwood... ;) kan jo utmerket godt tenkes lyden fra Tynset-klanen ville vært enda mer fantastisk med en Kenwood eller JVC for den saks skyld...

 

Kenwood'en vant forøvrig en sammenligningstest i AutoHifi 04/2009, med JVC KD-R901 og Pioneer DEH-7100BT på delt andreplass. Blaupunkt NewJersey på fjerdeplass.

 

Kenwood:

Topp: Imponerende pris/ytelsesforhold, tidskomp, equalizer, bra handsfree-system.

Flopp: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kverulere litt; Det der er ikke akkurat noe statistisk basis for å hevde at Pioneer har bedre lyd enn Kenwood... ;) kan jo utmerket godt tenkes lyden fra Tynset-klanen ville vært enda mer fantastisk med en Kenwood eller JVC for den saks skyld...

 

Kenwood'en vant forøvrig en sammenligningstest i AutoHifi 04/2009, med JVC KD-R901 og Pioneer DEH-7100BT på delt andreplass. Blaupunkt NewJersey på fjerdeplass.

 

Kenwood:

Topp: Imponerende pris/ytelsesforhold, tidskomp, equalizer, bra handsfree-system.

Flopp: -

 

 

Noen som har erfaringer/anbefalinger angående disse spillerene? skreiv han så jeg bare svarte på noe han spørte om :P trenger jo faen ikke å rakke ned på meg for det vell?

Nissan 200sx s13 1990mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjlæpp åff mæit, itt'no å ta slik på veg for. :kiss

 

Bare påpekte de statistiske svakhetene ved argumentasjonen din der, og jeg slang på en ;)-smilie så du skulle tolke det slik jeg tenkte det når jeg skrev, men der skjøt jeg visst langt under streken eller hvordan det var.... :P

 

Ellers burde det jo være vanskelig å anbefale Pioneer om man ikke har hørt noe annet under ellers like forhold, og den uttalelsen kan du få tolke helt fritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så roer vi ned litt... :)

 

Men ettersom Kenwooden vant over en nesten tilsvarene like Pioneer i den testen, så vet jeg i hvert fall at jeg ikke går helt feil.

 

Er fortsatt spent på svar fra min kontakt hva han mener jeg bør ha av høyttalere. Husker ikke nå hva det var han anbefalte når vi snakket sammen.

1. bil: 1987 Alfa Romeo GTV (Solgt *snufs*)

2. bil: 1993 Opel Astra 1.7TD (Høgd)

3. bil: 2000 Ford Mondeo 1.8TD (Pendlerbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjlæpp åff mæit, itt'no å ta slik på veg for. :kiss

 

Bare påpekte de statistiske svakhetene ved argumentasjonen din der, og jeg slang på en ;)-smilie så du skulle tolke det slik jeg tenkte det når jeg skrev, men der skjøt jeg visst langt under streken eller hvordan det var.... :P

 

Ellers burde det jo være vanskelig å anbefale Pioneer om man ikke har hørt noe annet under ellers like forhold, og den uttalelsen kan du få tolke helt fritt. :)

 

du har jo helt rett :P men så kjederlig å liksom føle seg dum:P :D hehe

Nissan 200sx s13 1990mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår