Gå til innhold

Hvor finner jeg denne? ( 16pin overgang iso)

Ranger emnet


Gunnar-Grønn

Anbefalte innlegg

Det der er forøvrig en 14-pins overgang til standard ISO (som riktignok er 16pins ja). Pioneer har et utall av kontakter til sine spillere, samme type kontakt kan også ha forskjellig konfigurasjon, så vær helt sikker på hvilken overgang som passer til nettopp din Pioneer-spiller.

 

Forøvrig er jeg ikke sikker på hvem som selger slike nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kontakten finnes ikke hos Pioneer Norge, iallefall.

Dette sjekket jeg opp for en kunde for kort tid siden.

 

Det du kan gjøre er å rinbge teknisk hos Pioneer og be om å få opplest hvilken av de kontaktene som er hva og så bruke små kabelsko direkte på kontaktene.

Husk at du da må bruke filter og sikring på "pluss"-kabelen for ikke å skade spilleren.

 

Lykke til!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt ta av bunnen på spilleren og les direkte på printkortet hvilken pin som er hva.

 

Husk å at det er ikke alle av oss som er intr. i å åpne en spiller og kanskje ødelegge den eller rote bort skruer.

Safeste veien er å ringe tiøl Pioneer og ikke rote med ting en kanskje ikke vet.

 

Mvh

Pål

-som liker å være på den sikre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å at det er ikke alle av oss som er intr. i å åpne en spiller og kanskje ødelegge den eller rote bort skruer.

Safeste veien er å ringe tiøl Pioneer og ikke rote med ting en kanskje ikke vet.

For all del... jeg hadde selvfølgelig i bakhodet at 3-400,- for en overgangskabel glatt overstiger verdien på spilleren da dette er en kassettradio av presumptivt edel årgang som formodentlig skal inn i en 2107 eller W123, og at vedkommende derfor har max 4 tommeltotter og vet forskjellen på Philips og Phillips.

 

På en tilnærmet ny CD-spiller knoter man selvfølgelig ikke med dette, men anskaffer riktig kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kabelen der finnes også på noe nyere også, om ikke helt korrekt konfigurasjon, men ikke verre enn at man kan fikse det med en sukkerbit eller loddebolt.

Jeg hadde driti i hvilke stikk som er hvor, bare fått en som passa, finni ut hva som skal hvor for så å koble om enten ved å flytte stikk, kutte og skjøte inn riktig.

Kabelsko blir litt for dumt, da måtte man i såfall brukt skikkelige sko, og fyllt opp med silikon inni etterpå, så de ikke glir ut etter noen år.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår