Gå til innhold

Få dump ventil lyden til S4/S6

Ranger emnet


miXer

Anbefalte innlegg

Orginlt så er det ikke dumpventil, men resirkulerende ventil på disse motorene. For å få dump-lyden kan du sette på hvilken som helst dumpventil, eller bruke resirkulerede ventil og åpent luftfilter - noe som er mer heldig for motoren.

 

For å få den blaffrelyden som enkelte kjører med, må du kjøre uten ventil i hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blokkerer ventilen eller plugger begge hullene, så får du blaffrelyden, men det er ikke bra for turboen.

 

erre vel!

 

Fjerner han dumpen og blender slangene så vil han få den pfftftftftf lyden om han kjører åpent filter , da lufta går i retur mot turboen når du slepper gassen.

 

men igjen... why? er du dumpråner?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fordi du kan justere kor masse trykk som skal til for at dumpen skal åpne seg og sia du ikkje drog opp så masse trykk åpna den seg ikkje i det heile og du fikk blafring, altså det samme som å kjøre uten dump.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del. Liker å høre turbo susinga jeg å, men syntes det er penere lyd når du slipper gassen at trubolyden blafrer, enn at den psssssh ut alt på en gang.

 

Hvis turboen blafrer. går turbinene i turboen andre vei, enn når den lader. det er skadelig for turboen. Detfor man skal kjøre med en resirkulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjørte eclipse turbo, så hadde jeg en helt vanvittig høy psjjjj lyd om jeg hadde bygd opp litt trykk.

Men når jeg slapp gassen rundt der turboen begynte å lade fikk jeg den blafre lyden. Så kommer jo litt an på når du slipper ut lufta og da.

 

Jeg har en helt vanlig pssj lyd samma om jeg bare så vidt er nærat gasspedalen eller om jeg gir bånn fjæl.

 

Men som sagt her i tråden så er det ikke bra at lufta går tilbake i turboen, så da fortsetter jeg med resirkulerende og pssj lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår