miXer Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Hei. Jeg har en Audi A3 1.8T 97 hvor jeg bare har en vanlig standard kjedelig dump ventil. Jeg kunne tenkt meg å hatt dump ventil lyden til S4/S6, den blafre lyden. Er det en spesiell dump ventil jeg kan kjøpe for å få det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Orginlt så er det ikke dumpventil, men resirkulerende ventil på disse motorene. For å få dump-lyden kan du sette på hvilken som helst dumpventil, eller bruke resirkulerede ventil og åpent luftfilter - noe som er mer heldig for motoren. For å få den blaffrelyden som enkelte kjører med, må du kjøre uten ventil i hele tatt. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Okei. For nå har jeg resirkulerende ventil og åpent luftfilter, og får bare en kjedelig psss lyd.. Alt ut på engang.. Så vil det si at dersom jeg bare helt tar av ventilen så vil jeg få den blafrelyden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Hvis du blokkerer ventilen eller plugger begge hullene, så får du blaffrelyden, men det er ikke bra for turboen. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Hvis du blokkerer ventilen eller plugger begge hullene, så får du blaffrelyden, men det er ikke bra for turboen. erre vel! Fjerner han dumpen og blender slangene så vil han få den pfftftftftf lyden om han kjører åpent filter , da lufta går i retur mot turboen når du slepper gassen. men igjen... why? er du dumpråner? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Dump-råner? Tvert imot. Jeg syntes jeg nå har for høy turbo lyd. Jeg mener at blafre lyden er penere og lavere. Men hvis det ikke er bra for turboen så gidder jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Jeg kjører uten ventil, og synes det er latterlig mye høyere lyd enn hva jeg hadde med resirkventil ut i åpent filter. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Da så, men hvordan går jeg ann for å ta vekk ventilen, og plugga hullene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Can90 Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Dump-råner? Tvert imot. Jeg syntes jeg nå har for høy turbo lyd. Jeg mener at blafre lyden er penere og lavere. Men hvis det ikke er bra for turboen så gidder jeg ikke. Det er jo det som er tøft med turbo. Høre når den suser. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Ja for all del. Liker å høre turbo susinga jeg å, men syntes det er penere lyd når du slipper gassen at trubolyden blafrer, enn at den psssssh ut alt på en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 faa hore resultatet da=) (er i egypt, har ikke alle bokstaver=p ) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Når jeg kjørte eclipse turbo, så hadde jeg en helt vanvittig høy psjjjj lyd om jeg hadde bygd opp litt trykk. Men når jeg slapp gassen rundt der turboen begynte å lade fikk jeg den blafre lyden. Så kommer jo litt an på når du slipper ut lufta og da. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkmobile Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Det var fordi du kan justere kor masse trykk som skal til for at dumpen skal åpne seg og sia du ikkje drog opp så masse trykk åpna den seg ikkje i det heile og du fikk blafring, altså det samme som å kjøre uten dump. Siter Jetta 85 - The funkmobile Seat Leon - Bruksbil Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Can90 Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Ja for all del. Liker å høre turbo susinga jeg å, men syntes det er penere lyd når du slipper gassen at trubolyden blafrer, enn at den psssssh ut alt på en gang. Hvis turboen blafrer. går turbinene i turboen andre vei, enn når den lader. det er skadelig for turboen. Detfor man skal kjøre med en resirkulerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miXer Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Når jeg kjørte eclipse turbo, så hadde jeg en helt vanvittig høy psjjjj lyd om jeg hadde bygd opp litt trykk.Men når jeg slapp gassen rundt der turboen begynte å lade fikk jeg den blafre lyden. Så kommer jo litt an på når du slipper ut lufta og da. Jeg har en helt vanlig pssj lyd samma om jeg bare så vidt er nærat gasspedalen eller om jeg gir bånn fjæl. Men som sagt her i tråden så er det ikke bra at lufta går tilbake i turboen, så da fortsetter jeg med resirkulerende og pssj lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg