Gå til innhold

Problemer med instrument panel v70 2002 modell.

Ranger emnet


MINIPEDDY

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte i dag så blacket hele speedometer bensin turtal og temperatur måler ut, samt tripteller.

Dunket litt forsiktig i dashbord så kom lyset igjen, forsvant og kom igjen dette pågikk en stund da hele dritten var borte en stund så kom instrmentene igjen med en feil i kjørekomputer der det stod aribag serv snarast. Noen som har hatt lignende tilfeller eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at det er feil på disse instrumentene. Har bytt en del av de, men de koster 10000 kr nye. Mulig bare en enkel kontaktfeil på ditt.

Skal være en person i Sverige som reparerer disse instrumentene for ca 2500 kr.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min V70 2003 modell har samme problem. Mister all funksjonalitet på instrumentpanelet. Motor går normalt. Skjer oftere og oftere. Volvo i Lillestrøm skulle ha ca. 15000 for å fikse dette.

 

Burde vært gratis #¤#%"%

 

Aner dere hvem som reparer sånne??

 

Fant forøvrig denne via Google:

 

http://www.volvo-forums.com/t13321-dashboard-problems.htm

 

Nils

Endret av Coldwater
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Var ute og kjørte i dag så blacket hele speedometer bensin turtal og temperatur måler ut, samt tripteller.

Dunket litt forsiktig i dashbord så kom lyset igjen, forsvant og kom igjen dette pågikk en stund da hele dritten var borte en stund så kom instrmentene igjen med en feil i kjørekomputer der det stod aribag serv snarast. Noen som har hatt lignende tilfeller eller ?

 

Hei, jeg har en 2002 V70 2.4 med akkurat samme problemet. Får samme feilmelding om airbagservice, og mister strøm til panelet etter 5 minutter. Dette skjer ved stort sett hver oppstart. Under feilsøkingen har jeg lånt panel fra annen V70 men får samme feilen, merkelig! Noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei!

Jeg har samme problem som beskrevet over. Klokken har vært beruset i lang tid, blinklyset har vært av og på. Og nå får instrumentpanelet blackout etter 3-4 minutter.

Dette er et kjent problem, og i Sverige har de verksted som fikser dette. Jeg fant et i Karlstad som gjør jobben for 2500 SEK.

 

Her er linken til vekstedet: http://www.obdtuning.se/

 

Mvh

Gudbrand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår