Gå til innhold

Knirking/skraping i vindu -06 Passat

Ranger emnet


Chivas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp kjøpt meg en -06 Passat stasjonsvogn, og har oppdaget at vinduet på førersiden ikke er helt som den skal.

Når jeg tar den ned/opp hører jeg "knaking" inne i døren (ikke veldig høyt), og så skraper og "piper" det fra vinduet.

Det er også noen slitemerker på vinduet.

Dette problemet er veldig merkbart når solen har stått på døra - da "piper" det ganske høyt fra vinduet, mens når det er kaldt/overskyet, knirker det kun når vinduet når toppen.

 

Så, er dette et velkjent problem, og som man lett kan fikse? Kostbart å fikse hos f.eks Møller?

 

Jeg har en 3 mnd garanti fra de jeg kjøpte bilen hos, men oppdaget at de har påført at den gjelder motor/girkasse, så der er det vel ikke mye å hente :/

 

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett rundt på dette trekket, og eneste stedene jeg ser noen skruer er på underkanten. der sitter det en skrue på hver side av lampa.

Noen som vet med sikkerhet hvordan jeg tar av trekket? Vil nødig ødelegge noe, med så mye elektronikk som sitter der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Hei!

 

Har nettopp kjøpt meg en -06 Passat stasjonsvogn, og har oppdaget at vinduet på førersiden ikke er helt som den skal.

Når jeg tar den ned/opp hører jeg "knaking" inne i døren (ikke veldig høyt), og så skraper og "piper" det fra vinduet.

Det er også noen slitemerker på vinduet.

Dette problemet er veldig merkbart når solen har stått på døra - da "piper" det ganske høyt fra vinduet, mens når det er kaldt/overskyet, knirker det kun når vinduet når toppen.

 

Så, er dette et velkjent problem, og som man lett kan fikse? Kostbart å fikse hos f.eks Møller?

 

Jeg har en 3 mnd garanti fra de jeg kjøpte bilen hos, men oppdaget at de har påført at den gjelder motor/girkasse, så der er det vel ikke mye å hente :/

 

På forhånd takk for alle svar!

 

Vet dette er en gammel post, men har også kjøpt en 06 mod brukt, og på den ene bakruta er det flere vertikale riper, akkurat som at noe inni døra lager riper når man tar opp og ned vinduet.

 

Fant du ut av hva som var feilen hos deg?

Audi A3 1.8TQ 2002mod.

Ford S-max 2.0L tdci Midnight blue 2011mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår