mikkel123 Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 har en vw golf 3 1,6 |00hk. men den er vanskelig og starte når den er kald... men når den er varm så starter den lett. har byttet bankesensoren, tennplugger, luftfilter og det er nok strøm på bilen.. hva kan det være tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Tempsensor, lmm, resten av tenningsanlegget Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Min golf med samme motor oppførte seg likt som din når blå tempsensor var gåen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikkel123 Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 har byttet den sensoren... den kalles bankesensor... men det er ikke det som er galt... andre tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Tempsensor og bankesensor er to forskjellige ting. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Tempsensor er ikke det samme som bankesensor. Bankesensor skal oppdage tenningsbank akustisk, tempsensor føler på temperaturen i kjølevæska, og forteller motorstyringa hvordan blandingsforholdet skal være ift temperatur. Edit: granadamannen var før meg Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikkel123 Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 hvor er den står henn da bilen da? helst vise med et bilde=)takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Når du står foran bilen, se på motorens høyre side, rett over girkassen, der er det en rund kontakt med fire ledninger, dette er en multitemp.sensor. Forøvrig den eneste temp.sensoren jeg har funnet på disse motorene. Den ser ca. slik ut.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 kan tempsensoren gjøre slik at motoren kan stoppe når den blir mellomvarm? sliter litt med at den stopper på ca 70grader. det skjer bare engang iløper av kjøre turen. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 kan tempsensoren gjøre slik at motoren kan stoppe når den blir mellomvarm? sliter litt med at den stopper på ca 70grader. det skjer bare engang iløper av kjøre turen. Det er sikkert mulig, men jeg har større tro på relè til motorstyring eller til bensinpumpe. Førstnevnte er en stor svakhet på Golf3. Se over sikringene dine etter et relè merket 30, hvis dette er sort så bør du kjøpe nytt, koster hele 186.- Da får du et tilsvarende i grå plast av en mye bedre kvalitet. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Jeg var faktisk innom Møller i dag og kjøpte relee til motorstyring før jeg så at du hadde skrevet det her ;) men ja har stusset på relee før. jeg ga 172 kroner for releet. Takk for svar uannsett det setter man stor pris på..!!! Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg