Gå til innhold

Skifte CD spiller Golf 5

Ranger emnet


Vir

Anbefalte innlegg

Hei alle golf-folk!

 

Har vokst meg fornuftig og skaffet meg ny bil, en Golf V 1,9 TDI som jeg er meget godt fornøyd med.

 

Problemet er at den har det vanlige problemet med en CD spiller som ikke virker :(

Sjekket med møller og de sku ha 2500 kr for å reparere den gamle cd spilleren. Garantien har løpt ut for noen mnd siden.

 

Derfor så tenkte jeg at det er vel like greit å bytte ut hele driten, og få inn en bedre spiller med mer effekt og senere ha mulighet for å sette inn noen fler høytalere.

 

Er det stor jobb å bytte ut denne?

 

Ser for meg at jeg trenger en ny ramme der spilleren sitter, samt en adapter (can-bus?) eller ISO kontakt?

Er spilleren vanskelig å bytte ut, eller kan det gjøres enkelt med en skrutrekker. Har skrudd en del bilstereo i mitt liv, men det har vært på eldre biler hvor det bare har vært å nappe ut spilleren og sette inn ny.

 

Har ikke turt å nappe for mye i konsollet der og lett etter skruer, da jeg tenkte kanskje noen har gjort dette før, evt har noen fine beskrivende bilder :)

 

Lurer også på hvilke høytalere som passer i dørene bak, her har jeg to store hull som skriker etter å fylles med lyd.

 

Håper på et godt svar fra en av dere der ute.

Har forsøkt å søke litt etter poster om dette, fant noe, men ikke alt jeg lurte på, så derfor denne posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren burde bli dekket av reklamasjon (5år)! Ikke alltid forhandlere forteller deg dette selv.

 

Er ganske enkelt å nappe ut spilleren. Du må først av med øverste deksel rundt luftdysene. Har du lysmåler tar du denne ut først med en flat flis eller kniv, så napper du av dekselet foran luftekanalen. Da vil du se en tox skrue, skru ut denne og ta ut "kanalen" til luftedysa. Deretter vil du se to tox skruer som du også må ut me. Da kan du ta bort hele biten med de to luft dysene du har midt i dashen. Når disse er av, har du også begynt å demontere ramma rundt spilleren som sitter klipsa i luftdyse dekselet. Denne ramma er kun klipset med små spinkle klips, riv forsiktig og begynn på en side å løsne et etter et sidelengs rundt ac kontrolleren osv.

Når denne er borte ser du de fire torx skruene som holder spilleren. Etterpå er det bare å trekke ut spilleren.

 

 

Høytalere bak ligger det ikke opplagt ledninger til, og vil heller anbefale deg å oppgradere spiller først og gjerne en sub. Orginal høytalerene tåler litt juling de, gjerne med en forsterker.

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har nettopp skiftet min spiller, og det er såre enkelt. Bare husk å ha alt du trenger klart før du begynner.

Torx t20, et flatt skrujern og tålmodighet. Det var det jeg begynte med.

Så følger du oppskriften til Marzo. Og vips, i løpet av 15-20 min har du fått deg ny spiller. Om du klumser litt da.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok. Kjøpte meg akkurat en TDI-6501 med TomTom navigasjon til den nye Passaten min. Kostet meg 2800 kr inkl. frakt osv. fra Kina. Er en Windows basert spilleren som visstnok skal være ganske så bra.

Skal komme tilbake til dere på hvordan denne er når jeg har fått den og fåt montert den i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår