Gå til innhold

Tette hull i frontfanger

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Jeg mente ikke at du jobber deg ihjel med en stylingfanger om du kjøper den ny. Da er det bare å matte ned og lakkere.

 

ingen av de 7 stylingfangerene jeg har vært borti har det bare vært å matte ned og lakke. Alle har krevde en god del retting og justering for å passe bilen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ingen av de 7 stylingfangerene jeg har vært borti har det bare vært å matte ned og lakke. Alle har krevde en god del retting og justering for å passe bilen

 

Spørs hvor stylinga kommer i fra, ekke noe problem så lenge firmaet som leverer varen vet hva de driver med

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp denne tilpassingen og nylakkeringen jeg ikke gidder på en styling fanger.. bilen er rett og slett ikke verd det :p

 

Det kittet så ganske smart ut i grunn

 

men bilen er verdt nokk til at du ska tette hullene i fangern å jobbe mye med det? bruke masse penger på et plast rep sett som du sikkert ikke trenger etter du er ferdig ? hehe ;)

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men bilen er verdt nokk til at du ska tette hullene i fangern å jobbe mye med det? bruke masse penger på et plast rep sett som du sikkert ikke trenger etter du er ferdig ? hehe ;)

 

hehe... kostnadene jeg har brukt på bilen til rene kosmetiske forbedringer er minimale. for å få plastdelene til å bli bra kostet rett under 1000-lappen, noe jeg syns var verd det når alt av plast ser RÆVA ut. Er vel av ren hobby relaterte grunner til at jeg holder på med bilen. Derfor skal det koste minimalt og arbeidstimene deretter :cool:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av situasjonen.. Har rensa hullene med plastrens og fått skummet inn. Det ble selvfølgelig litt knoting med skummet da jeg aldri har brukt det før :tannløs:

 

Her ser dere hvordan det ser ut fra før, ikke så pent ikke sant?

IMG_7505.jpg

 

IMG_7507.jpg

 

IMG_7508.jpg

 

Og her har jeg fylt skum

 

IMG_7511.jpg

 

Kan forresten vise hvordan sidelistene ble etter de ble lakkert med den plastlakken;

 

IMG_7503.jpg

 

og tak listen;

IMG_7504.jpg

 

Ps, ja jeg vet at jeg har fukt i blinklyset :well:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble fin listene, men har du huskt å slipet/mattet over området du har lagt massen samt vasket godt med siliconfjerner før du begynte prosessen?

 

hehe selvsagt. fikk med egent rensemiddel for plast fra det firmaet. Og den primern funka sinsykt bra skal jeg tør påstå. har tatt noen flere bilder av hvordan det ble med sparklet. skal laste opp senere.

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder etter sparklet hadde tørket.

 

La ganske mye på slik at jeg har mye å gå på når jeg skal pusse ned, siden det er en del forhøyninger rundt hullene..

 

Erfaringen min er at dette ikke er veldig lurt, det lønner seg å forme sparkelet så nær som mulig den formen du ønske etter sliping. Og spesielt på glassfibersparkel som er tungt å slipe på en plaststøtfanger som du kan slipe bort. Jeg ville vurdert å bruke flapdisk for å grovforme sparkelet før jeg slipte med vanlig papir og kloss. Skal dette bli 100% må du nok helsparkle tynt med lettsparkel på hele fangeren for å få glatt overflate, elers vil de sparklede områdene vises som glatte mot resten av fangeren som er ru.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen min er at dette ikke er veldig lurt, det lønner seg å forme sparkelet så nær som mulig den formen du ønske etter sliping. Og spesielt på glassfibersparkel som er tungt å slipe på en plaststøtfanger som du kan slipe bort. Jeg ville vurdert å bruke flapdisk for å grovforme sparkelet før jeg slipte med vanlig papir og kloss. Skal dette bli 100% må du nok helsparkle tynt med lettsparkel på hele fangeren for å få glatt overflate, elers vil de sparklede områdene vises som glatte mot resten av fangeren som er ru.

 

Jepp! jeg er klar over dette. Sparklet jeg nå har hatt over var stortsett ment for kun selve hullene. Skal så pusse de ned til jevnere flate og så gå over med sparkel over hele fangeren. Men vi lettsparkel sitte på plasten? har som sagt plast primer som fungerer meget godt.

Og denne ruheten som vil være på fangeren vil stortsett bli borte når jeg har hatt på lakken i tillegg.

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! jeg er klar over dette. Sparklet jeg nå har hatt over var stortsett ment for kun selve hullene. Skal så pusse de ned til jevnere flate og så gå over med sparkel over hele fangeren. Men vi lettsparkel sitte på plasten? har som sagt plast primer som fungerer meget godt.

Og denne ruheten som vil være på fangeren vil stortsett bli borte når jeg har hatt på lakken i tillegg.

 

Hvis du bruker primer først og legger lettsparkel tynt så tror jeg det går helt fint. Jeg tror ikke du kan regne med å få god overflate på glassfibersparkelet uansett, du må legge et tynt lag med lettsparkel oppå og slipe dette jevnt.

 

Du bør ikke regne med at lakken "fyller igjen" i noen stor grad, husk også at lakken synker masse i tiden etter lakkering så det som ser fint ut med en gang kan se ille ut etter noen uker.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, litt seint ute, men kan nevne min mening om saken.

Ta av fangeren, lim ei plate som er best mulig tilpassa formen bak, lim gjerne en bit av en vrakfanger i hullet, grovsparkle med glassfibersparkel, finsparkle med vanlig sparkel, slip ned hele dert svarte partiet, legg på plasgrunning, noen strøk med filler, så lakkering, da burde det bli bra, av lim bør du bruke noe skikkelig, som epoxy f. eks

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten Update, har som sagt fyllt med byggeskum. noe som ser ut som det går bra. Ser ingen tegn til sprekker eller at sparklet gir etter når man trykker inn. Har sparklet over hullet etter jeg har renset og brukt plast primer på. Har latt sparklet stått ca 2uker nå med lakk over seg siden vi har vært på ferie osv og i dag pusset ned for første gang. Ser ut til at jeg må sparkle alle fall en gang til før jeg finpusser med fint sandpapir. Har foresten også pusset ned hele plasten, slik at heften til primern blir bedre. Må også ha et lag med finsparkel for å få finest resultat etter pussingen.

 

Ser ingen tegn til sprekker eller noe;

 

15072009250.jpg

 

15072009251.jpg

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår