Gå til innhold

Godkjenning av senkesett

Ranger emnet


DidrikHA

Anbefalte innlegg

Var på EU godkjenning i dag og fikk beskjed om at jeg enten får senkesettet godkjent eller setter på det orginale.

Fikk bestilt time til godkjenning, men lurer da på flere ting.

 

1. er det noe gitt høyde eller grense for hvor lav den kan være ved godkjenning? hørt at dem skal kunne trille en sak under bilen med god klaring?

 

2. kjører med porsche gullideckel 8" med 195/40- 16 med spacere, vel dette ha noe å si? at dem kanskje stikker litt utenfor kanten av skjermen? eller ser dem ikke på det i det hele tatt?

 

Takker for alle innspill og svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en minimumshøyde vet jeg. Har hørt 8cm under frontleppe og 12cm under selve bilen. Hjula kan ikke stikke utenfor hjulbuene, da får du vel ikke godkjent. Men det er vel ikke så mye jobb å ta av spacerne?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk Tüv papirer på senkesette se å få vasket det litt for det skal stå et nummer på fjærene som skal matche nr i pairene ;)

 

tror det er 12 cm min høyde

og ikke lov med utstikkende felger ... ( kan ikkke tro det kommer fra en som meg )

IRONISK NOK haha

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja du sier noe;) for de krever jo "4" hjulskontroll og da må jeg sette på orginal hjula igjen da jeg har adapter som bygger om. da vil det jo bli godkjent, men må ta enda en ny 4 hjulskontroll etter det med porsche hjula:( vurderer nesten og sette på det orginale igjen, tar jo ikke så lang tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke 4hjulskontroll for nye hjul da... du godkjenner senk, og du får ikke godkjent med porsche hjula da du må bruke spacer, og det må du ha TUV på, noe du mest sannsynlig ikke får tak i... for godkjenne senk trenger du 4hjulskontroll, justere lasteventil, lys og ha TUV papirer på senk, og senk stemmer overnes med antall mm i tuv papirene.. da skal det gå glatt som bare det.. jo mer du har papir på, jo bedre liker de deg;)

så bærer det rett hjem, slipper ned mere(om du har justerbart) og på med andre hjul;)

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon

1. TÜV-godkjent senkesett (riktig montert og justert)

2. 4-hjulskontroll/forhjulskontroll (i løpet av 3 måneder mener jeg å huske)

3. Justering av lys

4. Justering av lastavhengig ventil (kan diskuteres)

 

5. Bilen skal kunne passere over en gjenstand på 110x800mm liggende på tvers. Hovedsaklig skal faste deler passere over denne. Plastikk som GTI-leppe, skjermbreddere og andre løse deksler blir ofte ignorert da dette ikke utgjør noe fare.

6. Forskjellige klaringer, f.eks ved å kjøre demperen i bunn, ratte helt over o.l.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg skaffet meg noen simple originale felger, for å ikke havne i trøbbel pga innpress, spacer og klaringer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår