Gå til innhold

Vurderer Audi A4 1.8 TsQ (done..tråd kan slettes)

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Ettersom det er en 6-7 timers kjøretur for å se på, evt. kjøpe bilen, så spurte jeg eier om den hadde noe slark. Han sa han ikke hadde merket noe til det, og at "bilen er motormessig og driftsmessig topp".

 

Får håpe det stemmer da :)

 

Eneste er at hjullagre foran begge sider snart må byttes, men nye hjullagre følger med.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, slark er ikke noe man merker sånn sett med mindre man virkelig vet hva man skal høre etter.

 

Turboer er dessverre slik at de som oftest ikke gir noen symptomer fra seg før det virkelig går gale. Hadde jeg vært deg så hadde jeg krevd en NAF-test på bilen, og be de spesifikt sjekke turboen.

 

Da får du avdekket mange slike potensielle feil, og slipper å sitte med sausen, grevlingen og alt i postkassen når du begynner å pleie bilen din, og avdekker alle feilene :) For feil er det, det er trossalt audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har servicehefte, og sist service var i August i fjor, så mye feil kan det da ikke være?

 

Ja, det var egentlig dumt jeg ikke ba han fremskaffe en naf-test med en gang. Jeg har så godt som avtalt med han at jeg skal komme på torsdag eller fredag, så da blir det jo litt dumt å kreve naf-test først nå.. Klart, det er jo jeg som er kjøperen her og derfor "styrer showet", men likevel..

 

Er det ingen her som kjenner noen i Molde som er kompetente nok til å ta en titt på bilen for en liten slant da?

Endret av Torak

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..selv om muntlig informasjon/avtale/garanti teller like mye som skriftlig så må man kanskje ta ting med en klype salt..

Får vel kanskje høre om han gidder å ta en NAF-test. Hvis ikke så lukter det avslag i pris ;)

 

Edit: Jeg kan jo forresten gjøre en avtale med han om at vi skriver i kjøpekontrakta at JEG tar en NAF-test på bilen etter kjøp, og hvis det avdekkes feil utenom nevnte hjullager så må han betale reparasjon/utbedring av feil, evt. ta tilbake bilen?

 

Grunnen til at jeg vil gjøre det på denne måten er fordi han helt sikkert ikke får gjort det før førstkommende torsdag/fredag når jeg ber om det såpass sent som jeg gjør..

 

Edit 2: Den ble også EU-godkjent i mai uten feil.

Det er jo veldig positivt, da det for min del gir et visst inntrykk om at ting er på stell og at eier er påpasselig med vedlikehold/service av bilen.

Endret av Torak

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil et gått 278000, aldri bytta turbo :) En fin ting å huske er at når man har kjørt, spesielt litt hardt så er det lurt å la bilen stå å gå i 2-3 minutt etter man har kjørt, på denne måten kjøler turboen seg sakte ned, og ståle trekker seg saktere tilbake en når den bråkolvner.

På båten jeg jobber på må vi la en liten elektrisk motor drive rundt motoren når den er stoppet så ikke stemplene skal sette seg fast. Så stor forskjell er det i ståle, fra varmt til kaldt. :P Nå skal det sies at dette er en 2000hk motor med 6 sylindere som er så store at jeg kan krype igjennom. turboen så stor at man ikke får den ned i motor romme på bilene våres :P

DSC03826.jpg

DSC03925.jpg

Den lade bare 0,5 bar, men skufle non liter luft ;P

Endret av alarm92

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår