Gå til innhold

109 km/t i 70-sona

Ranger emnet


Sonax

Anbefalte innlegg

Hei,

ble for to måneder siden målt til 109 i 70-sona på E-6.

Så fikk jeg brev om siktelsen idag, den sier 9000 og 5 måneder tap av førerrett.

Dette går jo under den minste satsen for bot og beslag, som er fastsatt til 10 000 og 3-6 måneder tap. 1000 avslag fordi jeg samtykket.

Men jeg synes fortsatt ikke at det stemmer helt, jeg skal da ha noe avslag for at jeg går på skole og ikke er i arbeid?

I tillegg ble en annen kar tatt i 80 km/t i 50-sone i tettbebygd strøk litt seinere på kvelden. Han fikk bare 3-måneder tap av førerrett.

 

Må da være strengere i hans tilfelle, han var ikke på E-6, i tettbebygd strøk, og det var dårligere kjøreforhold. Men jeg får mest straff.

 

Noen som har lignende erfaringer jeg kan henvise til i klagen, eller tips og råd om hvordan jeg skal formulere meg.

Ønsker likhet for loven her, ikke å gå fri.

 

På forhånd takk.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke vanlig ved fartsbøter, men oftere brukt ved promilledommer

 

Du skal på grunnlag av skolegang og arbeidsstatus kunne få reduksjon. Prata med en kompis, broren hans skulle visstnok egentlig ha 14 000 i bot, fordi han gikk skole og ikke hadde inntekt ble den satt til 6000. Det er altså ikke så unormalt som "Tord Ivel" skal ha det til. Selv UP'en som tok meg forklarte meg veldig pent og rolig at siden jeg samtykket ble det 9000 -fradrag fordi jeg var skoleelev uten inntekt. Samme karen sa også at det var normal praksis at man fikk 3 måneder uten sertifikat.

 

Dette er grunnen til at jeg spørr, jeg syter ikke slik som den godeste buskmann tydeligis fikk inntrykk av, jeg søker mer informasjon ut over det den hyggelige politimann sa.

 

For øvrig veldig morro å se hvordan mange på forumet overhodet ikke klarer svare saklig, til tross for at det blir stilt ett saklig spørsmål. Måtte lese gjennom første innlegget mitt igjen, ser ingen spor til syting. Jeg sier bare at jeg ikke er fornøyd med politijuristens vurdering da den ikke samsvarer med vurderinger andre jurister i samme posisjon har gjort.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble tatt 83 km/t i 50 sona mista lappen og 7000 kr + 5 måneder og jeg samtykket og var enig at jeg dreit meg ut. Var boligområde det også

 

Angrer litt på at jeg samtykket fordi de gjøkene tok ikke saken videre når han som skulle ta den var sykemeldt i over 1 måned så jeg ventet 3,5 måneder på bare svar fra de.

 

Om du ikke hadde samtykket ville du fått svar innen 3 uker eller fått det igjen.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal på grunnlag av skolegang og arbeidsstatus kunne få reduksjon. Prata med en kompis, broren hans skulle visstnok egentlig ha 14 000 i bot, fordi han gikk skole og ikke hadde inntekt ble den satt til 6000. Det er altså ikke så unormalt som "Tord Ivel" skal ha det til. Selv UP'en som tok meg forklarte meg veldig pent og rolig at siden jeg samtykket ble det 9000 -fradrag fordi jeg var skoleelev uten inntekt. Samme karen sa også at det var normal praksis at man fikk 3 måneder uten sertifikat.

 

Dette er grunnen til at jeg spørr, jeg syter ikke slik som den godeste buskmann tydeligis fikk inntrykk av, jeg søker mer informasjon ut over det den hyggelige politimann sa.

 

For øvrig veldig morro å se hvordan mange på forumet overhodet ikke klarer svare saklig, til tross for at det blir stilt ett saklig spørsmål. Måtte lese gjennom første innlegget mitt igjen, ser ingen spor til syting. Jeg sier bare at jeg ikke er fornøyd med politijuristens vurdering da den ikke samsvarer med vurderinger andre jurister i samme posisjon har gjort.

 

fartsbøter tar ikke utgangspunkt i inntekt, men kan reduseres ved mangel på inntekt. det er 2 veldig forskjellige ting.

visst en med 8mill i inntekt blir tatt i fartskontroll betyr ikke det at han skal ha høyere bot enn en med 500.000 i inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fartsbøter tar ikke utgangspunkt i inntekt, men kan reduseres ved mangel på inntekt. det er 2 veldig forskjellige ting.

visst en med 8mill i inntekt blir tatt i fartskontroll betyr ikke det at han skal ha høyere bot enn en med 500.000 i inntekt.

 

Jeg har jo ikke sagt det tar utgangspunkt, jeg fikk bare beskjed om at den skulle bli redusert fordi jeg gikk skole og ikke var i arbeid. Dette bekrefter jo du nå at stemmer.

 

Hvor er dette lovfestet i regelverket?

 

Edit:

 

Da har jeg pratet med juristen pr. telefon nå nettop. Hun sa at dette måtte hun jo se nærmere på, og at dersom jeg ønsket det, kunne jeg la være å godta botens størrelse, og henvise til vår telefonsamtale nå. Så skulle hun se på saken igjen også gi beskjed, slik at jeg isåfall fikk muligheten til å godta det alikevell, uten at det går til retten da det ville være meningsløst fordi jeg klager på grunnlag av at jeg er raga fant uten arbeid.

Videre så gikk hun ut i 5 uker ferie idag, så det ble isåfall liggende fram til hun kom tilbake, så skulle hun se på det igjen.

Mao. er ikke vits for meg å klage på tida lappen er inndratt, før hun rekker komme hjem fra ferie og vurdere saken på nytt er det bare ett par måneder igjen, og jeg gidder ikke ta risken på saksomkostninger og retten til tross for at jeg føler meg tålelig urettferdig behandlet med tanke på inndragelsestid sammenlignet med andre tilfeller.

 

Shjit happens når man lar seg stresse:m'm:

Endret av Sonax

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår