truls160 Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Skifta kjølevæske på en peugeot 306 1,6 liter i stad! fyrte opp og trodde at alt skulle ordne seg når det kom til lufting osv:P men det det gjorde det jo ikke:( Har et problem med at det er sykt mye luft i systemet og ikke vann i varmeapparatet eller noe... noen tips til å få fjernet den lufta? jeg har åpnet lufteskruen og lukket den når det bare kom ren kjølevæske ut av den... Begynner å gi opp:( motoren blir bare veldig fort varm også skrur jeg den av når blokka blir litt over normal driftstemp... Noen tips til meg?:( Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Kjør bilen så den står med fronten OPP i en bakke, ta av lokket på ekspansjonstank, varmeapparat på fullt. Start bilen, og klem på alle kjølevannsslanger du ser. Etterfyll når nødvendig :) Pleier ihvertfall å funke greit :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Kjør bilen så den står med fronten OPP i en bakke, ta av lokket på ekspansjonstank, varmeapparat på fullt. Start bilen, og klem på alle kjølevannsslanger du ser. Etterfyll når nødvendig :) Pleier ihvertfall å funke greit :thumb jepp, parker i ein steike bratt oppoverbakke:) Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 prøvde det med oppoverbakke, men funka ikke... men så fant jeg en lufte skrue på termostathuset som jeg løsnet og volla:) det funket;) da ble det plutselig kjøling på motor og varme i varmeapparatet:) takk for kjappe svar foresten:) jobb som burde ta 15 min, tok plutselig litt lenger tid... Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Luft som sto mot termostat og ikke vann, som ga dårlig varmeoverføring slik at termostat ikke åpna. Snedig at de hadde en skrue der når systemet ellers var laget slik at lufta havnet der. Viser bare at pug ingeniører tiltross for at dem ikke klarer lage det perfekt, så får dem det brukbart i hvert fall Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 dem lager det litt tungvint ja:P men den løsningen var ikke så halv gærn, men rart det ikke var nevnt i haynes:P men fått fart på sakene nå:) Kjøler en del bedre enn før!:) Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg