Snutta Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Hellu. Som topic sier, jeg har trekt 1 strømkabel fra batteriet. Men jeg skal ha en monoblokk og en 2kanaler. Åssen får jeg til dette? Og hvordan gjør jeg det med remote kabelen? Skal jeg ta å seriekoble fra monoblokka?(Den strømkabelen står i nå.) Help? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clutch Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Du trenger ei splittblokk for å dele strømmen opp til flere forsterkere Splittblokka plasserer du ved forsterkerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snutta Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Splittblokk? Hva er det? Er det ingen annen mulighet eller? :P Kjøre 2 kabler inn i + til mono, den ene til batteri, den andre til neste forsterker? Samme med remote? Går det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 fungerer også slik ja. Samme med rem. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Splittblokk? Hva er det?Er det ingen annen mulighet eller? :P Kjøre 2 kabler inn i + til mono, den ene til batteri, den andre til neste forsterker? Samme med remote? Går det? Kan man ikke da risikere at hvis den første forsterkeren trenger/trekker mye strøm, at den andre ikke vil få nok strøm?? slik at det blir effekt(strømspenning) forskjell eller volu forskjell på forsterkerene?? Men hvis det splittes vil vel det gå like mye strøm til begge forsterkerene uansett - så hvis det blir for lite strøm fra batteri vil det gå likt utover begge. Bare for å si det så er jeg ingen ekspert, så bare rett på meg hvis jeg har feil. Jeg kjørte med splitter når jeg koblet to forsterkere på en ledning fra batteri, og det fungerte veldig bra. Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Splittblokk? Hva er det?Er det ingen annen mulighet eller? :P Kjøre 2 kabler inn i + til mono, den ene til batteri, den andre til neste forsterker? Samme med remote? Går det? Dette er en splittblokk Det funker sikkert med 2 kabler inn til + på monoblokka, men har du plass til det i strømterminalene? Remote splitter du til 2 baki bilen med en kabelklemme og feks 2 små høytalerkabler. (det meste kan brukes her) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Seriekoble kan du iallefall ikke gjøre. Om du har plass i terminalen kan du koble slik som du tenkte, men blir nok litt mer system og skikkelig med en koblingsblokk eller fuseblokk baki der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Seriekoble kan du iallefall ikke gjøre.Om du har plass i terminalen kan du koble slik som du tenkte, men blir nok litt mer system og skikkelig med en koblingsblokk eller fuseblokk baki der. bruk fordelingsblokk. ser bedre ut,tryggere med tanke på at en slipper risikoen med at en korde kansje havner utenfor når du presser kablene inn i forsterker...:)billi er det også. men for all del,ikke seriekoble da....da blir det dyrt...:thumb Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg