Gå til innhold

Caravelle kjøp??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei.

vurderer kjøp av caravelle å har sett på nett, av 2,5tdi, fra ca 93-00 mod er di som jeg har kommet over til nå.

 

er de noe man bør være spesielt oppmerksom på med disse bilene?

 

og så lurte jeg litt på hvor langt disse motorene går uten store feil å mye påkostninger? i og med at mange av disse bilene var gådd 300-400 000km..

Endret av Hansi_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var selv å prøvde noen Caraveller fra 1997-2000. Må si jeg var skuffet, vonde seter dårlig med utstyr trangt om plassen og kjørekomfort var generelt total fraværende. Spesielt innredningen bak var fprferdelig. Stakkars folk som må sitte noen timer i de strandstolene. Ble til at jeg kjøpte en 1999 Crhysler Voyager 3,8 Awd. Var å så på mye flerbruksbiler og ble på det sterkeste frarådet å kjøpe voyageren. Men etter en prøvetur var jeg ikke i tvil. I forhold til Caravelle og div andre biler vi prøvde, så var dette total forskjell. 6 stoler i skinn, stoler fremme med memory,automat, 2 sone klima, gedigent infinity annlegg og alt annet stash. Ble så glad over å finne en slik bil med personbil komfort at vi kjøpte bilen på stedet. Så får vi heller ta de tekniske problemene etterhvert. Når det gjelder plass og comfort så er Chrysleren kongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

2.5TDI kom som 97 modell høsten 96. Før det finner du ingen tdi'er (ihvertfall orginale).

 

Har selv en 98 modell 2.5TDI som jeg ALDRI bytter bort før den dør. Superbil for oss med småbarn, ikke noe krise om ungene søler i bilen eller om de drar ei sandete hand nedover lakken...

Den har gått 330.000 nå, og er fortsatt svært snill på vedlikeholdskostnader, kun bremser, div. oppheng, motorolje, registerreim o.l. Planlegger å skifte regreim om ca 10.000 også, så da håper vi den går til godt over 400.000.

VW Caravelle 2.5TDI '98

VW Passat 2.0 Court '96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5TDI kom som 97 modell høsten 96. Før det finner du ingen tdi'er (ihvertfall orginale).

 

Har selv en 98 modell 2.5TDI som jeg ALDRI bytter bort før den dør. Superbil for oss med småbarn, ikke noe krise om ungene søler i bilen eller om de drar ei sandete hand nedover lakken...

Den har gått 330.000 nå, og er fortsatt svært snill på vedlikeholdskostnader, kun bremser, div. oppheng, motorolje, registerreim o.l. Planlegger å skifte regreim om ca 10.000 også, så da håper vi den går til godt over 400.000.

 

Dør den får du nok ikke byttet den i noe annet :)

 

For å være seriøs: Jeg er enig med deg. Har du små barn er en Caravelle en superbil. Har selv en 95-mod 2.4D syncro og den skal jeg eie til ramma knekker (og da må jeg sikkert godt over 400.000 km :) ).

 

Har man litt interesse for å selv reparere småtingene som måtte dukke opp, bør ikke verkstedregningen bli altfor høy. Noen dårlige eksemplarer finnes helt sikkert der ute, men hovedinntrykket mitt er at Caravelle stort sett er en driftsikker bil. Men jeg observerer på andre fora at man bør skygge unna automatgir på T4 iallefall.

 

Mange flere råd kan leses her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde selv en '03 Transporter 2,5 TDI med syncro. Og det var en konge bil!!! Folk sier at transpoter er en dyr bil å ha, men regner man litt på det så er det tull!!! Hadde en Hi ace før denne, og ja det er en driftsikker bil, med lite komfort. I snitt så gikk denne på 1,3 på mila, for det går jo dårlig, og da gasser man mer. Jeg kjører minst 500 mil pr mnd. og transporteren gikk lett på 0,7 pr mil. Så om dieselen prisen ligger på 11 kr, så jeg sparte 3300,- pr mnd. på å bytte bil. Så man kan koste på i driftkostnader da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår