Gå til innhold

Kvilt sin Audi A4 1.8TQ 2003 -senk, felger, lakkering-

Ranger emnet


Kvilt

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnen til at det ser matt ut er pga forskjell på plastikk og chassis.

 

I virkeligheten så ser det myyyyyyye bedre ut:)

 

Edit:

 

Bilen begynner å ta form nå gitt:)! Keep up the good work!=)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ser matt ut er pga forskjell på plastikk og chassis.

 

I virkeligheten så ser det myyyyyyye bedre ut:)

 

Edit:

 

Bilen begynner å ta form nå gitt:)! Keep up the good work!=)

 

ja, er vanskelig å få samme "shinen" på plastikk. Men fargen skal være lik.

 

Takk for det Jean :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er vanskelig å få samme "shinen" på plastikk. Men fargen skal være lik.

 

Takk for det Jean :)

 

Stemmer, å bruker man for mye klarlakk så blir det bare renninger og luftbobler som vil flasse ved hardt regn og eller høytrykk spyling:(

 

Hiv på ett lag og to med forsegling så har du hvertfall glansen der:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg mente :p

 

Slipte du ned plasten før du sprayet på grunning og lakk? For hvis ikke, så har du jo strukturen fra plastiken som kanskje "klusser" til den såpeglatte speilblanke overflaten. Det var ikke ment som no fornermelse eller noe sånn, btw. Grunen til at jeg spurte var det at jeg har lyst til å lakke min og helt ned, og jeg lurer på om jeg virkelig trenger å pusse ned alle delene før de sprøytes. Er du billakkerer, eller brukte du bare spray-lakkboks? Ble jo 10 ganger så fint som plastic fargen!

 

Mvh Dobben

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det jeg mente :p

 

Slipte du ned plasten før du sprayet på grunning og lakk? For hvis ikke, så har du jo strukturen fra plastiken som kanskje "klusser" til den såpeglatte speilblanke overflaten. Det var ikke ment som no fornermelse eller noe sånn, btw. Grunen til at jeg spurte var det at jeg har lyst til å lakke min og helt ned, og jeg lurer på om jeg virkelig trenger å pusse ned alle delene før de sprøytes. Er du billakkerer, eller brukte du bare spray-lakkboks? Ble jo 10 ganger så fint som plastic fargen!

 

Mvh Dobben

 

Nei, tok det ikke som noen fornermelse heller:) pusset ned med fint sandpapir først, for å få lakken til å feste seg bedre.

Brukte lakkboks ja. Og kan anbefale det til alle som vil lakkere helt ned. Vanskelig er det heller ikke. Må bare passe på å ikke få noe sig i lakken. Bruk heller flere tynne strøk og la det tørke mellom vært lag. Regner med man må ut med noen tusen hvis man skal få gjort dette proffesjonelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede å snakket med den billigste lakksjappa hær i hasssjtad (ja vi har fler :D ), og han sa at hvis fangerne var sånn høvelig grei i plasten og ikke for hakkete, så kunne han komme ned i rundt 7-8 tusen kroner. ..! ............!!!!! :O

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er dyrt å lakkere i butikk. Jeg betalte 7800,- ca for å lakkere hele front fanger, hele bak fanger, kanal skjørt, bakrutesenker og 1,5 time med fiksing av en skjerm på bilen og modifisering for å få s4 grill til og passe på front fangern. Har du nogenlunde peiling på lakkering, så bør du gjøre dette selv.

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey, snakker du til meg :D ?

 

Ja, skal gi deg knallpris! 7500 kroner!

 

men fra spøk til revolver: Jeg tror nok at jeg blir å gjøre dette selv. lysblå farge er ikke akkurat den verste å matche :D

jeg har også vurdert å kjøre over svenskegrensa å hørt hva dem skal ha for å gjøre det der? er trossalt bare 3 timer herifra :P

2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium

[X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport

[X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro

[X]1995 Audi A4 1.8

[X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering selv tror jeg at jeg holder meg langt unna. :p

Prøvde med slik lakkstift på noen riper jeg hadde, og det ble 10-ganger styggere enn med ripene. :p

 

Hvor mye skal du ha for å lakkere bilen da? Med lakk og alt slikt? Vist det er i verdal du bor så er det 27-28 mil fra der jeg bor så det er ikke så all verden lang vei. :p

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår