v-g Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Det er noe spesielt med B5 RS4 Avant... En liten digresjon. Iom at du har hjulene så mye lenger ut (felgbredde/ET/spacere), hva sier hjullagrene til det? 30K km og så hadet? Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Som al3x sier, kjekt å ha tilgang til sånt utstyr... :p Feiende flott bil du har da! Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Sikkert digg å ha bilen i bra teknisk stand kan jeg tenke meg! Skal til med den forstillingsjobben selv. Fikk ikke tatt 4-hjulskontroll grunnet for mye slark i en bærearm. Bytter alt sammen med en gang da. Så kommer noen spørsmål. Når man skal bytte alt sammen. Er det best å demontere alt sammen med en gang? Eller bytte en og en del? Ser for meg at det er best å skru til armene når de er i den vinkelen de blir når jeg slipper den ned igjen? Kanskje ta mål på forhånd og jekke opp for derretter å skru til? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Det er noe spesielt med B5 RS4 Avant... En liten digresjon. Iom at du har hjulene så mye lenger ut (felgbredde/ET/spacere), hva sier hjullagrene til det? 30K km og så hadet? Takk :) Helt enig.. Det stemmer, blir en hard belastning/brytning på hjullagerene(allerede skiftet ett), men det hadde heller ikke sett "lurt" ut med hjulene langt inn/under skjermene.. Derfor ofrer jeg heller litt for utseendet :rs4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Som al3x sier, kjekt å ha tilgang til sånt utstyr... :p Feiende flott bil du har da! Ja, sant det.. Takker så mye for den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 (endret) Sikkert digg å ha bilen i bra teknisk stand kan jeg tenke meg!Skal til med den forstillingsjobben selv. Fikk ikke tatt 4-hjulskontroll grunnet for mye slark i en bærearm. Bytter alt sammen med en gang da. Så kommer noen spørsmål. Når man skal bytte alt sammen. Er det best å demontere alt sammen med en gang? Eller bytte en og en del? Ser for meg at det er best å skru til armene når de er i den vinkelen de blir når jeg slipper den ned igjen? Kanskje ta mål på forhånd og jekke opp for derretter å skru til? Yes, absolutt! Jeg begynte med å skifte de øvre bærearmene først, der den lange bolten går gjennom spindelhuset.. Sørg for å få med nye bolter/muttere,(den pleier å ruste fast så bare å finne slegge og meisel/dor med en gang) sett inn bolten med kobberfett eller lignende ved montering da det sparer deg og evt. nestemann for mye jobb ved evt. demontering igjen;) Ellers så skiftet jeg resten hver for seg.. Riktig det du sier, foringene holder mye lenger når du skrur de fast i den stillingen bilen har når den står på hjula. Jeg brukte en kraftig gearkassejekk å skrudde fast boltene når de hadde ca samme vinkelen som nevnt..(men jeg bruker jo løftebukken på jobben jeg da) Kan sette bilen på bukker og bruke en jekk f.eks, setter du på hjulet kan du jo jekke opp til du har samme avstand fra hjul-skjerm som du har når den står på hjula :) Lykke til :) Endret Juli 8, 2009 av RS Dude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Det med foringene var ganske glupt altså.. så lærte jeg noe i dag også! :D Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Det med foringene var ganske glupt altså.. så lærte jeg noe i dag også! :D ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Da er takvingen lakkert og montert! :) Stor takk til Fredrik Nordlien for kjemperask og bra lakkering! Har ingen bilder av vingen på bilen ennå, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Den er jeg spendt på! Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Caractere takvinge montert :) Bra passform og utseende synes jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Ble ikke feil det der :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Takk takk! :) Nei, synes ikke det... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Må skaffe meg noe slikt selv.. Hvordan var montering? :) Og pris, ikke minst? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Dude Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Bestilte den av Norsk bildelesenter.. Monteringen var veldig lett, er 2 festeclips i framkant på vingen som bare hektes på bakluke..ellers så var passformen så bra at det bare var bare å merke opp og lime den på :) (brukte rutelim) ,derfor noe stiv pris (2995 kr) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg