Gå til innhold

Nm street legal 4. Juli

Ranger emnet


lowrider

Anbefalte innlegg

:race :race :race :race :race :race :race :race :thumb :thumb

 

NM STREET LEGAL 4 JULI

 

4. Juli arrangerer NDRG NM i Street Legal på Gardermoen Raceway.

 

Denne dagen skal Norgesmesteren i Street Legal kåres!!! Påmeldingen er åpnet !

 

Løpet går på selve dragracebanen, men det kjøres kun "street legal lengde" = 201 meter.

 

 

Alle type biler med skilt, gyldig oblat og minimum 3 punkt sikkerhetsbelte kan delta. !!

TYSK – JAPANSK- ITALIENSK – AMERIKANSK.

ALLE ER VELOMMEN TIL OG KJØRE !!!

Reglementet for Street Legal finnes på hjemmesiden til Bilsportsforbundet. Husk hjelm, heldekkende klær og førerkort.

(heldekkende klær = eksempel: olabukse og genser med lange armer)

 

Vi håper å se et stort spekter av forskjellige biler denne dagen!

 

 

Arrangementet begynner klokken 10:00 og varer til ca 16:30.

 

Etter arrangementet vil turen gå i samlet cruising-flokk til Lillestrøm og Midnight Cruisers of Norway sitt arrangement på Varemessa i Lillestrøm.

 

 

Publikum betaler 100 kroner i inngang. Parkering skjer inne på området, og tribunen er gratis. Ved stort oppmøte, kan denne bli full.

Kiosk, handlegate og eget skjenkeområde vil finnes på plassen.

 

 

Førerinformasjon:

 

 

Påmeldingen er åpnet på http://www.ndrg.no

Alle må melde seg på.

Vi kjører kun 1 klasse denne dagen, nemlig Bracket.

 

Det vil si at samtlige som stille til start har samme sjanse til å bli Norgesmester 2009.

 

 

For at NDRG skal få en viss oversikt over antall deltagere har vi besluttet at førere melder seg på via vår hjemmeside. Påmeldingen stenger 2. juli.

 

Fyll ut skjema etter beste evne. Du finner dette ved å tykke entry/påmelding til venstre på siden (i rødt).

 

Ved å fylle ut e.mail adresse, vil man motta en kopi av påmeldingen. Print denne ut og vis i porten, på den måten vet vi du er deltager og ikke publikum.

 

Under klassevalg angir du om du har dragracelisens eller trenger engangslisens.

 

Dette er første gang NDRG arrangere Street Legal, så dette vil hjelpe oss betraktelig med hensyn til bestilling og utfylling av engangslisenser. Håper folket har forståelse for det!

 

 

Pris per deltager er 300 kroner. Engangslisens kommer i tillegg.

(250,- til NBF).

 

Førere får 2 billetter til mekanikere eller fans.

 

All betaling skjer på banen i sekretariatet og engangslisenser kjøpes også der.

 

Kontaktperson for arrangementet er Trond Høst.

Se under kontakter på http://www.ndrg.no.

 

 

VELKOMMEN TIL GARDERMOEN RACEWAY OG NORGESMESTERSKAPET 2009!

 

:checkflag::checkflag::checkflag::checkflag: :checkflag::checkflag::checkflag::checkflag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle der ute !!

 

Da er det snart 4 Juli oh NM i street Legal skal kjøres på Gardermoen raceway!

 

HUSK! DETTE ER ET LØP HVOR ALLE MED FØRERKORT OG EU godkjent BIL MED 3 PUNKTS BELTE KAN DELTA I!! Det er nettopp det som er så morro med og kjøre 201 meter på den måten. Det handler ikke om mest mulig hester og dyrest eller feitest bil og sånt.

Dette handler om og være en god og sjåfør og kjøre mest mulig likt hele tiden. Da kan ALLE vinne!! Påmeldingen står åpen noen dager til så ikke vær redd for og melde dere på. Dette er MORRO Å PRØVE !!

 

Ikke vær redd for og prøve dette uansett åssen bil du har

( amcar - euro - japse eller annet!) eller om du er gutt eller jente, dette er for alle !!!

Gå inn på http://www.ndrg.no og trykk på entry/påmelding og meld dere på !!

 

PS. Si også i fra til dine venner og venners venner så de kan være med og kjøre eller se på alle bilene som vil være der den dagen !!

 

PS. HUSK HJELM !!

 

(Amcar folket cruiser i samlet flokk til cruisingen i Lillestrøm etter avsluttining rundt kl. 17.00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Henki Åmodt med seier og Norgesmester i -street legal på Gardermoen Raceway etter og ha slått ut Daniell Hellebust i finalen! 48,7 grader på plata fra 09.00 til 17.00, Varmt ja!!! Ingen saneringer men fjorårets mester rasa motorn så hardt at hjula låste seg etter 100 meter...

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Tore Turbo gjorde en innsats for å komme oss fra Vesterås og Big Meet,

Til G.Moen for å ta dette fenomenet Street Legal nærmere i øyesyn,

hadde jo NM status,

så da hadde man noen tanker om hva som man kanskje kunne forvente seg...

Men her noen tanker.... :D

 

Neste år får De som drar igang detta finne en Speaker som ER I BOKSEN, ikke en som er Speaker OG deltager...

 

Reglene er altfor komplexe til at tilfeldige tilskuere/førstegangs besøkenede klarer å henge med på hva som førerene gjør for feil eller riktig,

for det er NOE FORVIRRENDE ....

 

iallefall når Speaker ikke er der og kan forklare...

 

Jeg kjenner systemet, så jeg klarer å henge med sånn passe...

 

Men er det noe morro å se på biler som NIBREMSER etter 170 meter????

 

Oppfordring til systemet er å lage klasser med FØRST I MÅL....

ikke brems deg først...

7.70 Diskvalifiseringsgrense er latterlig...

, ja de burde få kjøre neste kval runde også selv om de skulle havne under 7.70 Er jo sånn man "justerer " seg inn i Sportmannklassene...

 

Oppfordringen er at de blir tittet på reglene/klassene på Bilspot sin "en dag på stripa" eller det de kjører på Kjula, ja... å kanskje ta med deltagere og potensielle deltagere på diskusjonen...

 

For med dagens regelverk...

fanger dere hverken mengden av folk,

eller skaper status blandt gutter og jenter...

 

For vi vil gjerne kjøre på bra bane, men dagens SL fanger IKKE de raskeste bilene...

De går jo for fort , bare de ser på gasspedalen...

 

For meg med mange andre har INGEN intensjon om å kjøre reint dragrace med bilene våre, da vi ike er intressert i å leke "Solbergkopier" som Bilsportforbundet vil at man da skal...

 

Vi ønsker 3-5 kjøringer der vi kan utfolde oss med våre leksaker under sikre forhold,

Full gass til mål, raskeste vinner...

 

Å vi forstår at vi BØR / MÅ følge sikkerhest opplegg, dermed så bygges bilene som regel etter vanlige sportsmannsklassenes sikkerhetsregler...

 

MAO, biler som går under 12 eller 10 sek skal oppfylle disse...

 

Så da er det bare Bilsportforbundet igjen, som MÅ myke opp regelverket...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid like lett de reglene, jeg fant ut noe nytt natta før som gjorde bilen min kunne plutselig kjøre, men manglet 3 bolter.

 

Hadde det ikke vært for at jeg kjenner han som starter på Gardermoen, så hadde jeg ikke vist om dette stemne.

Er litt moro at vi hadde en speaker i bilen som fortalte litt, men de burde ha en som tar over når han kjører. Regner med de viste at han skulle kjøre.

Man må også huske at de jobber frivillig, så litt rot siden de ikke har fult opp av folk må man regne med.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i det du skriver under her og det er egentlig unødvendig å kommentere da du oppsummerer det meste i din siste setning.

 

Pr idag har ikke NDRG lov å arrangere 402m Street legal pga de HÅPLØSE reglene til NBF! Så enkelt kan det sies og så enkelt velger jeg å si det.

 

Dragracing må bli mer tilgjengelig, først da vil vi få de samme mengdene med biler og publikum her som de har i Sverige.

 

Jeg var der, jeg kjørte og jeg koste meg.

 

Mvh

BB

 

 

 

Jeg og Tore Turbo gjorde en innsats for å komme oss fra Vesterås og Big Meet,

Til G.Moen for å ta dette fenomenet Street Legal nærmere i øyesyn,

hadde jo NM status,

så da hadde man noen tanker om hva som man kanskje kunne forvente seg...

Men her noen tanker.... :D

 

Neste år får De som drar igang detta finne en Speaker som ER I BOKSEN, ikke en som er Speaker OG deltager...

 

Reglene er altfor komplexe til at tilfeldige tilskuere/førstegangs besøkenede klarer å henge med på hva som førerene gjør for feil eller riktig,

for det er NOE FORVIRRENDE ....

 

iallefall når Speaker ikke er der og kan forklare...

 

Jeg kjenner systemet, så jeg klarer å henge med sånn passe...

 

Men er det noe morro å se på biler som NIBREMSER etter 170 meter????

 

Oppfordring til systemet er å lage klasser med FØRST I MÅL....

ikke brems deg først...

7.70 Diskvalifiseringsgrense er latterlig...

, ja de burde få kjøre neste kval runde også selv om de skulle havne under 7.70 Er jo sånn man "justerer " seg inn i Sportmannklassene...

 

Oppfordringen er at de blir tittet på reglene/klassene på Bilspot sin "en dag på stripa" eller det de kjører på Kjula, ja... å kanskje ta med deltagere og potensielle deltagere på diskusjonen...

 

For med dagens regelverk...

fanger dere hverken mengden av folk,

eller skaper status blandt gutter og jenter...

 

For vi vil gjerne kjøre på bra bane, men dagens SL fanger IKKE de raskeste bilene...

De går jo for fort , bare de ser på gasspedalen...

 

For meg med mange andre har INGEN intensjon om å kjøre reint dragrace med bilene våre, da vi ike er intressert i å leke "Solbergkopier" som Bilsportforbundet vil at man da skal...

 

Vi ønsker 3-5 kjøringer der vi kan utfolde oss med våre leksaker under sikre forhold,

Full gass til mål, raskeste vinner...

 

Å vi forstår at vi BØR / MÅ følge sikkerhest opplegg, dermed så bygges bilene som regel etter vanlige sportsmannsklassenes sikkerhetsregler...

 

MAO, biler som går under 12 eller 10 sek skal oppfylle disse...

 

Så da er det bare Bilsportforbundet igjen, som MÅ myke opp regelverket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår