Gå til innhold

Fjernstart til bil.

Ranger emnet


KimsA

Anbefalte innlegg

Hei, vurdere og montere fjernstart på bilen, men

ut i fra hva jeg kan se er det mange forsjellige

muligheter og vensentlig forsjell på om man har manuelt

eller automat gir.

:cab

Er det noen her som har erfaringer med dette?

Eventulet noen som har tips til butikker / Firmaer som selger / monterer slike ting?.

 

Takker for alle svar.

Audi A4 Avant 1.6 1997 - Familiebil

Hyundai Elantra 1.6 2002 - Langtids Prosjekt

*Chrysler Stratus 2.0 1997 - Konebil (Spiker)

*Mitsubishi Lancer 1.5 gli 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte for ett års tid siden å montere ett slikt system på Cosworth'n jeg hadde. Dette var ett kombisystem som funka både som alarm, dørkontroller (låsing/opplåsing/automatisk opplokking) og fjernstyrt start/stopp. Det jeg fikk av erfaring ved denne monteringen sa meg at man bør være litt mer erfaren enn en hjemmemekanikker for å fikse det. Greit nok dette var ett noe sofistikert og komplisert system. Men dersom du bare skal ha fjerstyrt start/stopp burde det være greit å kople opp. Det er klart fordeler med å kople det opp på automatgirkasser der det som oftest allerede er signaler for hvor girvelgeren er. Dette er det jo ikke på manuelt system og må derfor lages selv. Men ingenting er umulig =)

Hvis du skulle være interessert kan jeg hjelpe deg med både valg av system og eventuell oppkopling av dette.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget interessert i tips til slike systemer.

Det er bare selve fjernstart delen jeg har behov for da det både er alarm og fjenstyrt lås fra får (orginalsystem fra levrandør.)

Så det jeg i hovedsak trenger er vel fjernstart modul med Bypas for manuellkasse og startsperre.

Audi A4 Avant 1.6 1997 - Familiebil

Hyundai Elantra 1.6 2002 - Langtids Prosjekt

*Chrysler Stratus 2.0 1997 - Konebil (Spiker)

*Mitsubishi Lancer 1.5 gli 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Correct me if I'm wrong", men det er vel tilnærmet umulig å montere fjernstart på en bil med startsperre, da brikka til startsperra sitter i originalnøkkelen. Kan være mulig å f.eks demontere denne brikka og feste den i nærheten av sensorringen til startsperra, men da er startsperra i praksis ute av funksjon og hvem som helst kan tjuvkoble bilen på gamlemåten. Dette må i såfall også rapporteres til forsikringsselskap da startsperre gir rabatt i forsikring.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som jche her sier. Har du startsperre har du ett problem! Har hørt om ett system smo kan løse dette, men det er en stund siden og ikke husker jeg hva det heter eller, så her får du nok bruke din venn google...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Men den startsperren har egentlig liten betydning, løser jo fort det med å ha en nøkkel i tenneingen.

 

Denne løsningen vil jo bli brukt i forhold til show o.l.

da bilen fort kan ha godt av å bli startet grunnet støm/varme o.s.v

også da for og slippe og måtte inn i bilen for og starte/stoppe.

Audi A4 Avant 1.6 1997 - Familiebil

Hyundai Elantra 1.6 2002 - Langtids Prosjekt

*Chrysler Stratus 2.0 1997 - Konebil (Spiker)

*Mitsubishi Lancer 1.5 gli 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager meg egentlig lite om startsperren blir fjernet, for heller betale de 3-400 kr mer det koster i året.

Audi A4 Avant 1.6 1997 - Familiebil

Hyundai Elantra 1.6 2002 - Langtids Prosjekt

*Chrysler Stratus 2.0 1997 - Konebil (Spiker)

*Mitsubishi Lancer 1.5 gli 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperra kan jo på mange biler deaktiveres ved å ta ut sensorringen, teipe en gammel nøkkel inni og legge den inni dashen. så slipper man å ha en nøkkel i tenninga iallefall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et gammelt kjerringråd for folk med eldre biler med startsperre som ikke ønsker å betale flere tusen kroner for en ny nøkkel. Man teiper\stripser gjerne fast nøkkelen med startsperre en plass den ikke er lett synlig, så kan man bruke nøkler uten startsperre så mye man bare orker.

 

Kanskje ikke det lureste, men for mange den enkleste og billigste metoden=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes mange løsning for og unngå startsperre, så det er ikke noe jeg beskymrer meg over.

 

Det store problemet er egentlig og finne rett produkt til fjernstart.

Noen som har tips til utsalgssteder? erfaringer med liknende systemer osv?

Audi A4 Avant 1.6 1997 - Familiebil

Hyundai Elantra 1.6 2002 - Langtids Prosjekt

*Chrysler Stratus 2.0 1997 - Konebil (Spiker)

*Mitsubishi Lancer 1.5 gli 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår