Gå til innhold

motor bytte w124


TommyRS

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om noen veit hva og hvor mye som må til for å bytte motor i en w124 250d 91mod til en w211 220cdi 04mod?

med tanke på motor fester og diesel pumper, tank.

Elektroniken sier seg jo sjøl at må byttes så det er jo greit.

 

noen som har prøvd dette eller hvert borti det?

Diesel smoke makes me broke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, denne jobben ville ikke jeg tatt på meg, da det kommer fra en bil som er full av can-bus, man kunne jo alternativt kjøpt en programmerbar hjerne fra BOSCH motorsport, men det koster mere enn bilen din.

 

Ett par andre alternativer er jo:

250 turbodiesel 125 hk

250-20V 113 hk

250-20V Turbodiesel 150 hk

de to øverste er jo omtrent plug & play, den siste bør man skifte dieselpumpe til fra f. eks 250-10V turbodiesel så man slipper den elektronisk styrte dieselpumpa, mulig man må gjøre noe med ladetrykksstyringa også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa er inneforstått med at det er litt jobb men er liksom ikke elektronikken som er problemet.

er også klar over at det andre motor alternativer som er plug and play.

hehe, men nå har jeg en e220cdi dele bil med alt. derfor tanken bare var der.

Diesel smoke makes me broke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går med mye viljestyrke. Hvis du har en komplett delebil kan du jo bare flytte over det meste fra den, og integrere det i den gamle bilen. alt kommer vel an på hvor mye tid du vil legge i det, og om du vil ha dette godkjent.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uenig i tanken din, er bare det at alt jobber på can-bus på 211, og det er litt vanskelig å få lurt seg unna, mulig det går å chippe/programmere hjernen til å ignorere slikt, og det finnes folk som greier å lure can-bus og multiplex-nettverk, men det er ikke barebare.

 

Mulig det går å bruke datasprut på en måte, jeg bare kommer med anbefalingene mine.

 

Du kan jo bygge all elektronikken fra 211 som er på can-busnettverket inn i en W124, men det er nok en god del som må over da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår