liIIebror Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 har en jetta 91 mod 1,8 med monojetronic.. det som er problemet er at den ette rlitt hard kjøring i dag begynte å fuske.. vil ikke starte ute at jeg gir gass.. ligger veldig lavt på turtall når den står på tomgang. gasser jeg den opp litt og slipper gassen så dauer den helt.. det går hakkete rundt 1000-1500 rpm. bilen funbker fett ved full gass over 1500 rpm har sjekket plugger/kabler og tenningsmerker fordeler rotor og vakumslanger og har gått over med startgass og sjekka etter lekasje. men uten resultat. er det noe tomgangsregulatro på dissa bila? eller hva kan det være?? Mvh Lars Robert Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LordSnick Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 prøvd og kjøre dyse rens da? kan være det har samlet seg opp en del dritt. Siter 91' Cosworth 4x4 og 50% eier av en 74 consul coupe X 86 Escort Xr3i X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 men vil vel bare bli dårligere og dårligere da.. denna blei bare plutselig dau liksom.. dro den til turtallsperra noen ganger.. Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Har ikke sett så nøye på motoren ennå, men er det ikke en pakning under denne monotronic greia som kan slå sprekker? Må nok riggle litt på den og spraye startgass om du skal finne det evt. Ellers har jeg hørt at oljedamp/fukt har en tendens til å samle seg på kontaktstykke rett under monotronicdysa som får den til å fuske/daue slik du beskriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 er det den hovedpluggen eller?? den som stikker rett fram? Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Ja, skal mene det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 hmmda så jeg på det og. sjekka alle kontakter.. er noen ledninger som var kutta.. men de var kutta leneg før detta skjedde å så.. rensa dem med sprit.. men like ille enda.. hva er galt?? hælve... møkkabil :P:P:P Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Tror kanskje jeg vet hva som er feil. Hadde lignende symptomer på 3ern min, det var pakningen under innsugsmanifolden. Har 1.8i Bosch Mono Motronic. Hvis du har samme motoren som meg, så kan dette være problemet ditt! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Var et av problemene på Jettan min iallefall det der. Kostet ca. 600.- for en ny på VAG, snakker om blodpriser :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Trøbbelet er vel å finne ut om du har Motronic eller Jetronic ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Har et spm angående den dysa... Jeg har en A80 med mono-motronic og den har alltid hatt en slags "diesel-aktig" lyd når jeg gir gass. Merkes best på kald motor. Ble fortalt meg at det var dysa som laget den lyden, høres det sannsynlig ut? Hvordan fikse? Vanskelig å bytte dysa? På forhånd takk :) PS: Pakning får du til ca 450 på biltema, hvertfall til min! Spørs hvor lenge den holder da :rolleyes: Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Pakningen min kjøpte jeg på Autospar, kostet 4-500kr. Du finner ut alt om bilen din, hvis du ringer Møller, oppgir reg. nummer! De kan da fortelle deg om tenning, motortype osv osv. Prøv det! Jeg sjekket pakningen ved å "røske" litt i manifolden med motoren igang, da mistet den vakuumet og motoren stoppet. Den blir holdt på plass p.g.a at motoren suger luft! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire&Ice Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Originally posted by Bullit Har ikke sett så nøye på motoren ennå, men er det ikke en pakning under denne monotronic greia som kan slå sprekker? Må nok riggle litt på den og spraye startgass om du skal finne det evt. Ellers har jeg hørt at oljedamp/fukt har en tendens til å samle seg på kontaktstykke rett under monotronicdysa som får den til å fuske/daue slik du beskriver. Denne mellomflensen røyk på min også, den koster flesk hos orginalforhandler, men du kan få tak i de nbilligere på f.esk NBS. Dersom turtallet er lavt og denna er morken/sprekkt opp vil motoren suge falsk luft og fuske. På høyere turtall vil vakumet i mellomflensen være større slik at flensen holder ser tett. Denne gummigreia er en svart "pakning" mellom insugsmanifoil og forgasser. Dette er en slitedel og må faktisk byttes etter noen år. Siter ikke noe som en 5'er ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Januar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 det som hadde skjedd var en ledning som hadde ryki helt inni ved feste.. kjipe greier men nå funker dritern igjen ;)... *glede seg til å kjøpe ny bil* og denna gangen blir det en jetta med mer hester ;) Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.