Gå til innhold

230 ft får ikke bensin.

Ranger emnet


lurepåmye

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

skru av railen med tre skruer og vipp de ut med et skrujern.. skruene er ved jordnningspunktene og ved BTR'en. vri om nøkkelen å se om det kommer noe ut av dysene..

 

 

Har du bare ett rele?

Det skal være et hvitt(bensinpumpe) og et svart(innsprutrele) !

jeg har ikke noe svart rele nei.. har kun det hvite. hvor skal det stå? har tatt ledningsnett av en 91 model 240 med f motor. loddet inn motstander og forlenget kabler til Lmm. koblet de 5 ledningene fra 11 pols kontakten. thats it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha et svart rele ved venstre !! innerskjerm..

Det er det som skal slå inn for at dysene åpner :)

 

Jeg har en 96 mod fk og en 88 mod f motor, og begge har dette releet:)

jeg finner ikke noe plugg til dette på ledningsnettet.. står det på eget nett i 240`n? har kun tatt ut nettet som hørte motoren til, i følge guiden til a til fk så mangler jeg også den som det står til bilens kontakt!

 

ser ikke det rele her eller

 

Bilde2051navn.jpg

Endret av lurepåmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller ikke huske det relèet fra meg og en kopmpis bygde om til innsprut, ingen relèer i motorrom som hadde med innspruten å gjøre.

 

Men har du rett tenningsbryter da?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart. jeg har vertfall dette på begge mine, og det går faktisk ledning fra hovedreleet til det svarte releet.

 

Sjekk i haynes boka :)

har ikke haynes boka..

 

Kan heller ikke huske det relèet fra meg og en kopmpis bygde om til innsprut, ingen relèer i motorrom som hadde med innspruten å gjøre.

 

Men har du rett tenningsbryter da?

tenningsbryter? har gnist..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gnist ja.

Mulig det svarte relèet han tenker på er tenningsmodulen, har du gnist tror jeg den er riktig, skal uansett være samme på alle med elektronisk innsprut(B230E, F +T).

 

Kan svinghjul eller fordeler stå feil da?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gnist ja.

Mulig det svarte relèet han tenker på er tenningsmodulen, har du gnist tror jeg den er riktig, skal uansett være samme på alle med elektronisk innsprut(B230E, F +T).

 

Kan svinghjul eller fordeler stå feil da?

men om svinghjul eller fordeler står feil, skulle vel pluggene blitt våte? det er jo det som er problemet.. motoren får ikke bensin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, meg som surrer.

Har du mulighet til å prøve noen andre relèer(pumperelè), kan hende det finnes en dårlig kontakt.

 

Mangler ingen jordinger til ECU eller på innsug?

Er alle i skjøtern inni bilen på plass?

 

Edit: Lest av noen feilkoder?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, meg som surrer.

Har du mulighet til å prøve noen andre relèer(pumperelè), kan hende det finnes en dårlig kontakt.

 

Mangler ingen jordinger til ECU eller på innsug?

Er alle i skjøtern inni bilen på plass?

 

Edit: Lest av noen feilkoder?

ecu ligger bare løst enda.. må den jordes? får ikke lest av feilkoder.. funker kun på tenning ikke bensin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg aldri sett på noen av de 4 F-ene jeg har rota med, er det ikke 240-nett eller er det kanskje LH2.2?

Er ingen volvo ekspert, men kan garantere at jeg vet om 3 F. som fungerer uten ett slikt relè eller noe stikk der, men mulig de har slikt relè inne ved ECU.

Men er jo greit for deg å se om du mangler ett relè ute ved skinna på V innerskjerm da, mangler du det så kan sikkert han over meg komme med dele-nr.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår