KviljoRacing Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Spørs hva slags girkasse han bruker. Kan jo bruke 5girs kasse fra manta med mellomaksling. Ellers passer nokk mellomakslingen med 4-trinns fra Ascona. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Uansett så må han skaffe seg en ny bakaksling, for at det skal tåle litt mer... Men lett blir det ikke... Edit: Mener jeg har hørt at man kan få Ascona A bakaksling til å passe... Eller var det Kadett B :rolleyes: Kadett B, passer vel ihvertfall med litt modifikasjoner... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Skal han bruke 1200 aksling må han modifisere en 1200 mellomaksling da det er forskjellige fester fra 1200 til 1600. Så ascona og manta m.akslinger passer ikke. Ja har hørt at Ascona A aksling har helt like fester som kadett C men er bare litt bredere fra hjul til hjul Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[AG]Velo'n Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 takk for seriøse og useriøse innlegg... kanskje noen av dem kan komme til hjelp... planen min er egentlig 2.2i motor med 5 trins girkasse... og derfor syntes jeg det kanskje ville vært fornuftig med en annen bakaksling som tålte litt mer enn min 1200 aksling.... Siter opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona B 16V Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Få tak i en 1600 aksling da.. Koster litt, men er du heldig så kan du komme over en billigere. Krengestaget/stabilisatorstaget fremme må du også ha fra 1600kadett eller bygge om det du har. Vis du går innpå opelmotorsport.com/forum2 også innpå ombygning er det en tråd om hvordan montere 2.0S-2.2i i kadett c. Kanskje du finner noe av stoffet der intresant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Vil nå tro at det er Engelund som har det beste og billigste alternativet, dette er en som virkelig kan bygge Opel. http://www.engelund-racing.com/ Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 for og bruke 2,2i motor så må du bytte følgende: forstilling: du trenger 1,6s forstilling fra hvilken som helst kadett c, disse har større spindler, kraftigere nedre bærearmer og forsterkning i traversen, samt stabstaget har en anne utforming, grunnet eller får du ikke olje filter på cih motoren bakaksel: siden du har cityr trenger du bakaksel fra kadett c 1,62 stasjonsvogn, hvis ikke så må du bygge om støttdemper innfestingene girkasse: det beste her er en 5 trins fra manta, da slipper du bygge om tunnelen, om du skulle skaffe deg en fra rekord så må du korte inn gir over føringa litt da rekorden har girpsaken lenger bak mellomaksel: mellom aksel må du få lagd, (mulig at den passer fra kadett c med automat) men det er vel uansett best og bruke en som er 100% ny, Uni Kardan i oslo lager disse etter mål motorfester: det er best og bruke motorfester i fra kadett c 1,6s Bremser: orginale bremser fra 1,6s trenger du, disse bør du få med på bakaksel og forrstilling, og de er godkjente for inntil 125hk, men jeg anbefaler og skaffe 2,2i bremser fra rekord og ha forran, da vil bremser være godkjent for inntil 150hk priser forstilling:2000-3000kr bakaksel:2000-4000kr ca girkasse:1500-3000 kr mellomaksel: rundte en 1000 kr ( kan også få de fra http://www.opelragger.com - 800kr der) motorfester: ca 500kr (http://www.opelragger.com skaffer og dette) personlig så har jeg ikke no inntrykk av at engelund er hverken billigst eller best... da er det mye som er billigere på http://www.opelragger.com Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by KadettC for og bruke 2,2i motor så må du bytte følgende: forstilling: du trenger 1,6s forstilling fra hvilken som helst kadett c, disse har større spindler, kraftigere nedre bærearmer og forsterkning i traversen, samt stabstaget har en anne utforming, grunnet eller får du ikke olje filter på cih motoren Større spindler?? Helt sikker på dette? Eneste jeg har hørt er nedrebærearmer og stabstag som er forskjell på. Da har jeg snakket med en som KAN kadett C. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 da har han tydlig hvis ikke prøvd og sette 1200 nav på en 1600 spindel.. så ja, jeg er sikker på det.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 dette har jeg også skriftlig i fra opel norge på godkjennings papirer for bytte av motor.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 jaja men 2.2 bremser funker jo på 1200 spindel så hvorfor bytte? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 fordi det kreves ved bytte til større en 1,2 liters motor Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 men som sagt så kan 1200 spindel brukes for de som ikke får tak i 1600 spindel. Slik som meg som ikke har fått tak i det. Får bare satse på at dem ikke merker det når jeg skal godkjenne min bil med 2.0. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C coupe 16v Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 http://www.opelmotorsport.com/info/ombyggingsdata/Kadett_C.htm Her står det du trenger å vite!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg