Gå til innhold

Kjøpe bil. max pris 150k.. Trenger tips!

Ranger emnet


Papirkurven

Anbefalte innlegg

Etter at min tidligere bil gikk til hælvette har jeg hver dag i en lang stund nå letet, letet og letet etter en ny bil. Men faen så vannskelig det skal være og finne en som passer meg.

 

Det jeg leter etter er en bil som er i bra stand. Skal ikke være gammel. Helst ikke så mye under 2002. Og helst under 100K km.

 

Jeg fant en igår jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg, men den var visst solgt. VW Passat

 

Bilen bør og ikke være under 100hk.

 

Selv har jeg mest lyst på BMW. E46. Men disse blir igjen litt for dyr kanskje?

Ellers har jeg sett mye på Passat, Skoda Octavia og Audi A4.

 

Spiller egentlig ikke så stor rolle om det er Sedan eller Stasjonsvogn. Bare det er en bil som har bra kvalitet og kjøreegenskaper og ikke ser så aller værst ut.

 

Er 19 år og lærling så jeg har ikke lyst å bruke så mye penger på reperasjoner. :P

 

Og vil helst kjøpe fra en bilforetning, siden jeg ikke stoler på noen privat selgere. Vil helst ha garanti etc.

 

Har ikke så lyst å bruke så mye mere over 150K siden jeg må låne penger.

 

TAKKER FOR SERIØSE SVAR!

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ikke så aller værst ut. Men liker bare ikke utseende på disse Audiene. :p Pluss at den er ca. 60 mil fra der jeg bor. Så lite sannsynlig for at jeg går for den.

Snakket med selger fra den Audien jeg linket til iste. Var en som skulle se på den idag, så jeg skulle ringe tilbake i morgen. Får bare krysse fingrene på at den ikke blir solgt.

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hvorfor gidde å ta opp lån til bil i en så ung alder? Dette er jo bare tap tap og atter tap.

 

Også; Kjøp noe annet enn Passat & A4. Kjedelige biler uten sjel (Nei, ikke kjøreegenskaper. Har faktisk aldri kjørt Audi).

Men i gjengjeld for du fine biler da. En kompis har en 2003 Passat med skinn interiør osv. Utrolig fin bil å sitte i...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta opp lån med banken. Da hadde jeg aldri i verden tatt et så stort lån. :p "Familie lån" Kan jeg vell kalle det.

 

Jeg har heller aldri kjørt en Audi eller Passat eller noe som helst VW. Men jeg er bare ute etter en bil som har både kvalitet og komfort, og som ser bra ut. En Audi som har gått usle 50K km og som er 2003 modell så synest jeg hvertfall at det virker som et supert tilbud. Men så har den en veldig liten motor da, som igjen er litt drøyt.

Men bilene koster jo så myye mere vist jeg skal ha stor motor. Både forsikring, bensin og selve bilen koster mye mere. :P

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW og Audi er isåfall gode biler å kjøre. Har selv en 98 passat og syntes denne har grei komfor.

Men kan bli litt kjedelig med 100 hestern.

Syntes at Audi er den av disse 2 med penest utseende.

ikke så mye annet enn senk og litt store felger så er bilen veldig pen.

1993 Mazda 323 GT-R

1998 VW Passat 1.8T

1996 Nissan Primera 2.0 SRI

1996 Seat Ibiza 1.4 med masse ekstra plastikk(solgt)

1994 Audi 80 2.0(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter da/hva setter du høyest på lista di?

 

Komfort?

Motor?

Bakhjulstrekker/forhjulsdrift. eller 4-hjulsdrift?

Stor eller liten bil?

 

hva skal du bruke bilen til, trenger du mye bagasjeplass?

 

Jeg har egentlig ikke noe spesielle krav annet enn at det er en holdbar bil og at den ikke ser ut som en "Bestemor bil". :P

 

Har veldig lite erfaring med div. biler så derfor trenger jeg så mye tips som mulig. :)

 

Motoren bør hvertfall være over 100hk.

Om det er forhjuls, bakhjuls eller 4x4 spiller heller ikke så stor rolle. Egentlig skulle jeg ha hatt 4x4 mtp. hvor bratt det er opp til hvor jeg bor. :p Ganske vannskelig med 2-hjulstrekkere på vintertid.

 

Bilen skal kun brukes til kjøring til og fra jobb. Og selvfølgelig noen lang turer av og til. Hadde planlakt en sverige tur nå i sommer. Men min nåværende bil gikk til dundass. :P (Opel Calibra). Nå som sommer ferien nærmer seg har jeg viiirkelig lyst på en ny bil.

 

Men jeg tipper jeg går for Audien vist ikke de folka som skulle se på den idag ikke har kjøpt den. Da skal jeg vell mest sannsynlig hente den i morra eller i overmorra. Vi får se!

 

 

edit: Den lexusen såg ikke så værst ut, men den var et godt stykke over mitt budsjett. :p

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å finne en bil som har over 130hk og som er i samme stand / pris som den audien er litt vannskelig.

 

Audien er og bare litt over en times kjøring fra der jeg bor, så det gjør det bare enda lettere. :P

Endret av Papirkurven

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å finne en bil som har over 130hk og som er i samme stand / pris som den audien er litt vannskelig.

 

Audien er og bare litt over en times kjøring fra der jeg bor, så det gjør det bare enda lettere. :P

 

Bare å ha litt tålmodighet så finner du med litt mer hester og som er i bra stand. Lette nesten i 6mnd før jeg fant bilen jeg har nå.

 

Jeg har egentlig ikke noe spesielle krav annet enn at det er en holdbar bil og at den ikke ser ut som en "Bestemor bil". :P

 

Har veldig lite erfaring med div. biler så derfor trenger jeg så mye tips som mulig. :)

 

Motoren bør hvertfall være over 100hk.

Om det er forhjuls, bakhjuls eller 4x4 spiller heller ikke så stor rolle. Egentlig skulle jeg ha hatt 4x4 mtp. hvor bratt det er opp til hvor jeg bor. :p Ganske vannskelig med 2-hjulstrekkere på vintertid.

 

Bilen skal kun brukes til kjøring til og fra jobb. Og selvfølgelig noen lang turer av og til. Hadde planlakt en sverige tur nå i sommer. Men min nåværende bil gikk til dundass. :P (Opel Calibra). Nå som sommer ferien nærmer seg har jeg viiirkelig lyst på en ny bil.

 

Men jeg tipper jeg går for Audien vist ikke de folka som skulle se på den idag ikke har kjøpt den. Da skal jeg vell mest sannsynlig hente den i morra eller i overmorra. Vi får se!

 

 

edit: Den lexusen såg ikke så værst ut, men den var et godt stykke over mitt budsjett. :p

 

Anbefaler Audi, har det selv og er veldig fornøyd med det.:D

 

Hva med en litt eldre Audi da for eks. denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17428863

 

du kommer til å bli skuffet over 100hk.minimum 130hk må du ha.

 

 

Enig i denne, hvis han har lyst på noe som flytter seg raskt, men hvis han bare skal ha noe som han bare kan ta han fra a til b tror jeg ikke han vil bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe en grom bil, som er nydelig og går bra? som f.eks en 7-serie e38... 725tds går bra og billig, så kan du chippe den i framtida så den går enda bedre..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår