daners Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Har montert TA-Technix på min golf 3, men har problemer med at det løser i toppen fremme.... Noen som har aning om hvorfor dette skjer??? Litt desperat nå, kjipt å måtte stramme hver 5 km!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daners Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 lurer på om det er fjærbenslageret som låser seg... hadde det ute å skjekket det.. og det gikk lett rundt, men når jeg svinger kommer det en lyd som minner om gummi som glir på stål.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Hvilken rekkefølge har du montert dette i? Jeg brukte den orginale mutteren inne i kulelageret og skrudde til med rørtang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Anbefales å gå over til VR6 fjærbeinslager når man setter på coils;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 (endret) Jupp, er visst en fordel det. Men samtidig kan jeg ikke skjønne at disse er montert korrekt, gjorde dette på bilen til en kompis i høst. Hans er en 93-modell og meg bekjent har disse de samme, spinkle fjærbeinslagrene som du finner på Golf 2. Har ikke vært en ulyd fra hans som nå har godt over 10k på seg med coilovere (og sikkert 120k før det), så hvilke fjærbeinslagre du bruker tror jeg skal ha lite å si med tanke på trådstarters problem? :wonder: Vil tro det rett og slett dreier seg om feilmontering. Kan ikke B.T.i eller noe andre som har alt dette lagret slenge opp den oversikten over rekkefølgen man skal montere i? Eirik Endret Juni 2, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Anbefales å gå over til VR6 fjærbeinslager når man setter på coils;) Er samme lager uavhengig om du har 1,4 eller 2,9 , er en kraftigere gummiforing(nr.8 på bildet) på Vr6.. Men, joda en bør bytte til denne når en senker bilen, samt nye lager. Gummiforingen fra Vr6 bygger også bittelitt opp kontra de orginale.. Vil tro det rett og slett dreier seg om feilmontering. Kan ikke B.T.i eller noe andre som har alt dette lagret slenge opp den oversikten over rekkefølgen man skal montere i? Trykk her.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Juni 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 Er det mulig å montere dette i feil rekkefløge da? Men jeg har akkurat det samme problemet på min -93 GL TD. Har ikke klart å finne noe moment det skal dras til med heller, og har ikke vært lysten på å knuse kulene i lageret heller... Men neste gang jeg strammer -blir det stramt. Det kan jeg love ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Er samme lager uavhengig om du har 1,4 eller 2,9 , er en kraftigere gummiforing(nr.8 på bildet) på Vr6..Men, joda en bør bytte til denne når en senker bilen, samt nye lager. Gummiforingen fra Vr6 bygger også bittelitt opp kontra de orginale.. Trykk her.. Var det jeg mente:op: Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daners Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Er samme lager uavhengig om du har 1,4 eller 2,9 , er en kraftigere gummiforing(nr.8 på bildet) på Vr6..Men, joda en bør bytte til denne når en senker bilen, samt nye lager. Gummiforingen fra Vr6 bygger også bittelitt opp kontra de orginale.. Trykk her.. På det bildet er fjærbeinet montert med en mutter under fjærbeinslageret og.. skal det være det?? for jeg fikk bare med en mutter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 På det bildet er fjærbeinet montert med en mutter under fjærbeinslageret og.. skal det være det?? Det er ingen mutter under fjærbeinslageret på bildet. 5: Fjærskål 6: Fjærbeinslager 7: Låsemutter 8: "Fjærbeinsforing" 9: Øvre fjærskål 10: Låsemutter for jeg fikk bare med en mutter... Da må du gjenbruke deler fra det orginale fjærbenet. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daners Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Men sånn som jeg fikk beskjed om å montere det så er det bare 10, 9 og 8 som er i bruk... :S syns det var litt rart at de andre delene ikke er med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daners Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 demonterte det gamle fjæbeinet og så på det gamle lageret... og det er andeledes enn det nye. på det nye sitter lageret inni gummiforingen... kan de ha noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 demonterte det gamle fjæbeinet og så på det gamle lageret... og det er andeledes enn det nye. på det nye sitter lageret inni gummiforingen... kan de ha noe å si? Det skal sitte inni gummiforingen. Hvis du ser på tegningen så skal lageret og den første låsemutteren være inni, men da under foringen. Hvis du monterer det som det står forklart på tegningen og drar til låsemutterne så skal alt fungere som det skal.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daners Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Men da prøver jeg det;) takk for hjelpen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Men da prøver jeg det;) takk for hjelpen;) Har du bilder av coiloversen? kjøte du hos hottuning? :op: Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.