Gå til innhold

Audi 100 Avant 2,3 Q el. feil?

Ranger emnet


harbart

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 91 mod 100 avant q som har endel merkelig oppførsel! Blinkerlamper i dashbord viser motsattt av hva jeg slår hendelen til, når jeg blinker til høyre, lyser venstre pil i dashen, og motsatt, heldigvis riktig utvendig! Når lysbryter er på, lyser begge blinkerpiler konstant, og fjernlysindikator virker ikke! Bakrutepusser knekker sikring nr 15 når jeg prøver å bruke den! Alle blinklys lyser konstant når jeg slår av alarmen, etter en dag med varmt og tørt vær som idag, blinker de som de skal når jeg slår av alarm! Hvor kan det være fukt?! Har kjøpt en ny blinklys/lyshendel på e-bay, kan det være overslag i den gamle? Har tatt av rattet, men kommer ikke videre med demontering av lyshendel/lysbryter! Hvordan gjør jeg dette? Ellers en meget grei bil, motor drar helt ok, veldig allreit bil å kjøre, suveren på veien til tross for veldig stiv bak, nivåregulering med ekstra tillatt totalvekt (!) og ventilerte skiver både foran og bak, var innom mekonomen ti ganger før jeg fikk rette skiver og venstre kaliper som passet. Satt 2 forskjellige kalipere bak, en med plass til klosser +skive på maks 44 mm, og en med plass til dem på 54mm. Fikk omsider tak i riktig kaliper! Frank på mekonomen på Gjøvik har fremdeles lyst til å løpe vekk når han ser meg! Noen som har vært borti noen av disse utfordringene, og har lyst til å hjelpe meg?? En ting til: Kilometerteller virker ikke alltid, teller bare av og til, (allright med tanke på forsikring?!) og nåla hopper ofte opp og neg, kan dette ha noe med tidligere nevnte utfordringer å gjøre? Noen som har utstyr til å ta Vag-com på denne? Kan dette kanskje gi noen svar på denne merkelige oppførselen av en ellers meget ålrait bil helt uten rust??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har bilen fått reumatisme?

 

Nå har endelig godværet kommet,kona og jeg kjørte oss en rundtur ikveld for å se restene etter Norges største og dyreste St.-Hans-bål på Kolbu, og merket da plutselig at indikatorene for blinklysene i dashboardet virket riktig! Lampa for fjernlyset funket også! Håper godværet varer skikkelig lenge! Skal bli pussig å se om de samme feilene melder seg igjen når det blir fuktig i været igjen, eller kanskje vi bare skal prøve å vaske bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår