Gå til innhold

Lakkrens - Hjelp

Ranger emnet


Fjerningen

Anbefalte innlegg

I fjor vår brukte jeg lakkrens på bilen min før jeg polerte.

Da ble de "svarte ringene" som kommer fra bjørka i lakken borte.

Men bruker jeg bare polering så blir de ikke borte.

 

Så nå er de der igjen da....

 

Er det ikke så lakkrensen "sliper" av et lag av lakken?

 

Sikkert ikke noe lurt å bruke lakkrens hvert år da eller?

 

Hva er alternativet for å få bort de svarte ringene i lakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vår brukte jeg lakkrens på bilen min før jeg polerte.

Da ble de "svarte ringene" som kommer fra bjørka i lakken borte.

Men bruker jeg bare polering så blir de ikke borte.

 

Så nå er de der igjen da....

 

Er det ikke så lakkrensen "sliper" av et lag av lakken?

 

Sikkert ikke noe lurt å bruke lakkrens hvert år da eller?

 

Hva er alternativet for å få bort de svarte ringene i lakken?

 

Hva slags lakkrens brukte du?

Mange lakkrensere man bruker for hånd er kun kjemiske (uten slipemidler) og tar dermed ikke lakken.

Kun sterke korrigerende midler tar såpass av lakken at det spiller en større rolle (er snakk om bare noen få MY) og da er det som regel snakk om kombinasjoner med roterende polermaskin og pad'er med mye cut.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lakkrens brukte du?

Mange lakkrensere man bruker for hånd er kun kjemiske (uten slipemidler) og tar dermed ikke lakken.

Kun sterke korrigerende midler tar såpass av lakken at det spiller en større rolle (er snakk om bare noen få MY) og da er det som regel snakk om kombinasjoner med roterende polermaskin og pad'er med mye cut.

 

Har brukt turtle wax sin, cleaner mener jeg den heter, rød flaske

Brukte den får hånd.

 

Raskt svar gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde man kjøpe hele den pakka når man først skal polere bilen eller?

Eller hvordan er de andre produktene?

Step 2 og 3?

 

Bør og bør.. kommer an på hvor glad du er i bilpleie ;)

Personlig synes jeg 3Step-serien er brilliant, du får et utrolig bra resultat hvis du bruker de riktig.

 

Men alle tre er veldig lette å jobbe med, så du bruker egentlig ikke mye tid og energi på å ta en bil med disse.

Step 1 og 2 skal arbeides med i små områder av gangen. Jobbes inn litt med en skumpad, og tørkes av med en gang med en god microfiber. Step 3 legger du veeldig tynt på hele bilen, denne også med en skumpad. Ta deg en times pause, og poler av med microfiber.

 

Best resultat får du når du står i skygge eller under tak, tørt og godt, og mellom 15 og 25 grader.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør og bør.. kommer an på hvor glad du er i bilpleie ;)

Personlig synes jeg 3Step-serien er brilliant, du får et utrolig bra resultat hvis du bruker de riktig.

 

Men alle tre er veldig lette å jobbe med, så du bruker egentlig ikke mye tid og energi på å ta en bil med disse.

Step 1 og 2 skal arbeides med i små områder av gangen. Jobbes inn litt med en skumpad, og tørkes av med en gang med en god microfiber. Step 3 legger du veeldig tynt på hele bilen, denne også med en skumpad. Ta deg en times pause, og poler av med microfiber.

 

Best resultat får du når du står i skygge eller under tak, tørt og godt, og mellom 15 og 25 grader.

 

OK ;)

Men er det noe vits med step 3 når jeg tar samme runden til høsten også?

Eller er det lurt å ta den både vår og høst også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår