TL3518 Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Hei, Bilen fusker fælt på ca 1800 og 2500rpm. Og noen ganger når den drar litt tungt får jeg tenningsbank. Har justert tenninga til 5,8grader. (Skal være 6 +/- 1 grad ifølge rep litteraturen på jobben) Sjekket pluggene, de var kritt hvite med svære hvite fastbrennte klumper. Har lest ut feilminne, men ingen feil lagret. Har bytta plugger, rotor og fordelerlokk, uten at dette hjalp noe. Noen som har peiling på hva dette kan være? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Hvite plugger tyder vel på mager blanding hvis jeg ikke tar helt feil nå.. Ville skiftet bensinfilter og prøvd å måle status på lambdasonde.. Regner med at du har sjekket at spjeldhuspakningen er intakt og at vakuumslangen fra innsug/bremseservo er intakt.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 (endret) Hvite plugger tyder vel på mager blanding hvis jeg ikke tar helt feil nå..Ville skiftet bensinfilter og prøvd å måle status på lambdasonde.. Regner med at du har sjekket at spjeldhuspakningen er intakt og at vakuumslangen fra innsug/bremseservo er intakt.. Ja, pakningen mellom innsug og innsprut samt vacumslangen ble byttet for litt under 1år sia. Kan vel prøve å bytte bensinfilter ja. Hvordan måler jeg lambdaen? Edit: Glemte å få med at når motoren er varm, fusker den når den står på tomgang, turtallet er stabilt, men hører at den går ureint. Når man står bak hører man også at den skyter litt i potta. Endret Mai 30, 2009 av TL3518 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Ja, pakningen mellom innsug og innsprut samt vacumslangen ble byttet for litt under 1år sia. Kan vel prøve å bytte bensinfilter ja. Hvordan måler jeg lambdaen? Edit: Glemte å få med at når motoren er varm, fusker den når den står på tomgang, turtallet er stabilt, men hører at den går ureint. Når man står bak hører man også at den skyter litt i potta. Let frem multimeteret og mål spenningen på ledningen fra lambda. Les mer her Lambda må regnes som en slitedel, og den til din bil koster ikke mange kronene på Biltema.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Fylte bensin idag. Kjørt 23,5mil, fyllte 25l..... Før har den brukt maks 0,6l mila. Noen som vet om noen deler som kan være defekte når bensinforbruket går opp såpass drastisk? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 lmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Hadde jeg hatt LMM, så ja.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Noen? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Lambda, map-sensor, falskluft, dyse. Du sier at pluggene er hvite, det kan tyde på mager blanding, men på en frisk bil med lambdaregulering er det helt normalt, du sier at den fusker på tomgang varm, poffer kanskje litt da, samt at den bruker mye bensin. Jeg ville tatt ett skikkelig oversyn på tenningsanlegget, det kan uten tvil gi dine feil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Da bestiller jeg pluggkabelsett. Lest ut feilminne, ingen feil lagret.. Hadde lambdaen eller dysa vært defekt hadde jeg vel kunnet lese ut feil? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 samma problemet på gamle bilen min. bytta plugger, rotor, fordeler, bensinpumpe, plugkabler og en gummislange uten at det hjalp noe. sjekka for falskluft rundt innsug (bare en gummi sak som det lett kan lekke falskluft) bilen ble solgt og nye eier bytta lambdasonden, funka fjell etter det.. men sjekk aller først for falsk luft, en en del slanger som er utsatt for det samt den gummibelgen på innsuget. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Lest ut feilminne, ingen feil lagret.. Hadde lambdaen eller dysa vært defekt hadde jeg vel kunnet lese ut feil? Ikke nødvendigvis desverre. Diagnose er egentlig bare veiledende på disse, selv om det ikke ligger inne feil kan det være det allikevel. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 samma problemet på gamle bilen min. bytta plugger, rotor, fordeler, bensinpumpe, plugkabler og en gummislange uten at det hjalp noe. sjekka for falskluft rundt innsug (bare en gummi sak som det lett kan lekke falskluft) bilen ble solgt og nye eier bytta lambdasonden, funka fjell etter det.. men sjekk aller først for falsk luft, en en del slanger som er utsatt for det samt den gummibelgen på innsuget. Har gått over alle slanger, ingen lekasje. Har bestillt ny lambda nå. Hjelper ikke det blir det pluggkabelsett og evt dyse. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 Gadd ikke bytte lambda, men målte den, og den fungerer 100%. Nå har jeg altså bytta pluggkabler, rotor, fordeler, pakningen under monopointen, vacumslangen til bremsekraftforsterkeren. Ikkeno hjalp. Noen idèer? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2009 I forkant av toppen, oppå vannslangen sitter det en vanntemp.sensor, prøv å ta av kontakten på denne mens motoren går, hvis det ikke blir forskjell i motorgangen er det ledningsbrudd eller defekt sensor, Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.