jsd92 Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 det vill si at det lyser når det er lite olje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juni 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 Det fungerer akkurat som den orginale oljetrykkslampa. Blir oljetrykket i motoren dårlig/borte så lyser denne lampa. De fleste bilcrosskjørere gir vel faen i den lampa og gasser på til det smeller allikevel, men har liksom blitt noe som man setter i allikevel. Det samme gjelder turteller også. Har montert det i alle crossbilene jeg har hatt som ikke har hatt det fra før av, men jeg veit ikke om jeg har sett på den hverken under starten eller under løp en eneste gang. Har liksom noe annet å ha øye på da, syns jeg.. Men, er flere som benytter seg av både turteller og oljetrykkslampe mer enn meg. :-) Siste løpet jeg kjørte så ble det jrodingsfeil på oljetrykkslampa. Den gikk og blunka hele 3.omgangen, og det var meget distraherende! Hehe Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsd92 Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 hahahahha : D tipper jeg blir og droppe både lampe og turtall måler, med mindre det står i fra før av ; ) viss ikke det er påbudt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Team-Rosa- Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 det er ikke påbudt, men jeg pleier og bruke turtelleren på starplata når jeg skal holde turtallet så jeg ville anbefalt og hatt det:P Siter http://www.teamrosa.com Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsd92 Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 vi får se hva som skjer når jeg får tak i en bil,, asconaen er kaputt ! :P så må ha en annen ; ( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Juni 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 Turteller må jag ha i Starten, oljetrykk er fint å ha koll på ibland.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy68 Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 (endret) Ehem! turteller er vel kjekt å ha antar jeg. greit å vite hvor man bør forholde seg før motoren smeller og da sikter jeg til de uten turtall sperre :) Oljetrykksmåler/lampe, veeeel. etter noen års erfaring med bil så er det for meg et must å ha, greit å vite at en har trykk på motoren, men klart har man flust av motorer slengende rundt så er det vel greit nok :) men ja vil nok anbefale dette høyst ja. og hvis man monterer disse klokkene rett forran en så er det vel klinisk umuligt å IKKE se dem til tider vil jeg tro hehe. De motorene som blir brukt til slike ting som feks bilcross (spes bilcross) blir kjørt på et ganske så høyt turtall over kortere eller legre perioder og dette slites på og det er ikke alle som er like flinke til å bruke gir og gass riktigt heller og da er det fint med et lite hjelpe middel feks, turteller. og helst en turteller der du kan forhånds stille nåla på et max turtall du IKKE skal overskride. På denne måten så bevarer du motoren liiit lenger enn hva du hadde gjort uten. Men fritt valg :) Endret Juli 31, 2010 av Tommy68 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg