Gå til innhold

servoolje rant ut!

Ranger emnet


MortenseN

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra butikken nå, og når jeg skulle rygge og kjøre fram for og komme inn i carporten mistet jeg servoen! Kjørte inn og så etter bilen at det hadde rent ut olje.. Sjekket servo oljen og det var helt tomt, og veldig vått på platen under motoren..

 

Prøvde og lyse litt og ta av noen deksel for og se om jeg fant ut hva som hadde skjedd.. men så ingenting..

 

Noen som har en ide av hva som kan ha skjedd? Er jo så trangt nede i der at det er umulig og se! :(

 

Dette er en 99 VW Golf 1.9 TDI.

 

Håper noen har noen tips til hva jeg kan se etter i morgen tidlig når det er lyst! :) er veldig avhenging av bil så :\

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontroller slangene inn/ut fra beholder. se etter noe som kan ha gnagd hull på rør.. best å komme seg under visst du ikke ser noe inn/ut på beholder..

 

Var ute nå og tok ut den platen under motoren, da så jeg den slangen helt nederst på framsiden av motoren var helt våt.. den var tilogmed tapet!! så tok av tapen og da var det et ganske stort hull..! dette er den slangen som er litt gummi og resten er metall og går gjennom nesten hele motoren..

 

er det mye arbeid og bytte denne ? virker sånn ut i og med at den går gjennom hele motoren nesten :\

 

Noen som vet pris på en sånn ? evt har en som de skal selge ? :)

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok høre med møller. tror ikke det er så mange som selger akkurat denne typen deler da dette ikke er noen vnlig slitedel..hehe.... tror ikke det skal være noe stress å bytte denne nei...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, veit det ;) men venter på lønning.. får vell knekke mastercardet litt.. ;) bestilt på møller i dag 2200 kostet den.. :) om noen andre lurer.. hehe

 

Dette er vel bare en returslange, hvis ikke hadde ikke den tapen over hullet hatt noe for seg. Og hvorfor i alle dager kjøpe en slange original, og betale flerfoldige tusenlapper, så lenge man får en bedre slange for halve prisen hos nærmeste slangeverksted??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bare en returslange, hvis ikke hadde ikke den tapen over hullet hatt noe for seg. Og hvorfor i alle dager kjøpe en slange original, og betale flerfoldige tusenlapper, så lenge man får en bedre slange for halve prisen hos nærmeste slangeverksted??

 

Bestilte i dag på møller, det får duge ;) da passer det iallefall.. :)

 

Noen som vet hvor mye servo olje det går på disse bilene ? VW Golf 1.9 TDI :) og det er en spesiell servo olje man bare får kjøpt hos VW forhandler eller ?

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår