Gå til innhold

Turteller på 316 M10 motor..???

Ranger emnet

Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvordan det er å koble til turteller på denne bilen? viss eg for eksempel kjøper instrumentbord fra 320i eller 325i, men problemet er vel at de har elektroniske givere. er det noen metode å få dette til på?

og så er det noen som har sett BMW324tda i det siste, skulle kjøpe noe med han, men har ikke fått kontakt med han..? fint om dere kunne sette meg i kontakt med han..

mvh

jan are

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå får eg muligens tak i et panel fra en 318 cab 84 mod, hvordan er det eg skal koble dette, er det en giver fra hjernen på bilen min, eller skal eg koble til - gen - coil + batteriet ?

Om dette ikke lar seg gjennomføre på noen måte så si ifra..

mvh

jan are

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forgasser motor eg har, så da er det vel "tjuvkobling" som må til.. Spørs om eg bare skal kjøpe det og prøve :) Blir vertfall en erfaring rikere, første bilen min.. Har ikke gjort det før..

Skruene var litt vansklig å finne ja, fant de 2 oppe lett, men de 2 nede satt eg å spekulerte lenge på før eg fant ut at det var noen der, og hvor de var..

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plug and play var det hvertfall ikke.. Ga fult utslag så snart eg slo på tenninga..

Har nå presset telleren ned i gamle instrumenthuset i steden for klokka og har 2 ledninger ut.. Hvor skal de?

Eller ta denne situasjonen, når eg kobler "1" til + og "2" til - på batteriet så gir det fult utslag, hvordan skal eg nå koble de to lederne?

edit: eg må vel se om eg kan finne meg en jording på det der også..

Så da blir det vel slik som dette her da? Rød til +12, Grønn til coil, jording, når eg finner en metode å jorde det på..

mvh

jan are

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er situasjonen nå..

turteller ligger på fullt, når eg har en leder til + på batteriet, og en til grønne på coilen, så er det fult utslag når tenninga er av, slår eg på tenninga legger den seg på null, og starter eg gir den korrekt avlesning, men den går ikke høgre en 1500 når eg gir gass.. ?

Noen kloke haud her som kan hjelpe meg.. :)

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant eg løsninga på problemet :) Var ikke værre en at panelet fra 318 var VDO, mens eg må ha "motortecnik" panel..

Så eg fikk meg et 323 panel og brukte kodepluggen fra 318 panelet, dette funket som en drøm, borsett fra at store deler av instumentbelysninga er defekt på dette så eg skal kjøpe meg et fra 325..

Så konklusjon til andre som lurer på dette.. Pass på at du før samme merke for de går ikke om hverandre, dette viste ikke eg... :( men eg hadde uansett behov for kodepluggen..

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider