50kent Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Hei! Har akkurat hatt turbohavari på min Opel Vivaro 02 1,9 dci. 160.000km Bilen har vært vanskelig å starte når den har vært kald pga liten ventilklaring i følge opel verkstedet. Så jeg har nå demontert hele toppen m. turbo etc, og må nå kjøpe ny eller nyoverhalt turbo. Grunnen til at jeg demonterte hele toppen er for å evnt fikse ventilklaring, samt få en oversikt over evnt skader. På toppen av stemplene flyter det masse olje pga turbohavariet. Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvorfor turboen havarerte? For å unngå at det samme skjer igjen etter kort tid. Noen forslag? Mottas i såfall med stor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Det kan være at oljereturen fra turbo til bunnpanne er tett. Her renner oljen tilbake med lavt trykk, og blir det tett her presses oljen ut gjennom tetningene i turboen, og dette er visst ikke bra for turboen i lengden. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg