divad Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 (endret) Hei Har lenge lett etter en førstebil jeg skal mekke på fram til jeg får lappen, og valget falt på Volvo 240 grunnet en rekke ting: bakhjulstrekk(!), enkel/billig deletilgang, solid og robust og lite som skal til for å få dem pene. Var å henta denne 240'en i dag! Bilen: Kjøpte bilen for 15 lapper i nabobyen, og det som er galt med den er egentlig bare det kosmetiske. Rust i bakre hjulbuer og et par andre plasser på bilen, riper og matt rødfarge skal gjøres noe med. 2,3 liter gasser b230a Grått stoffinteriør Nettopp EU-godkjent(april), og har skiftet bakre støtdempere og bremser, eksosanlegg og håndbrems på verksted nylig. Hattekjørt i de fleste år og i original stand Planene Eiker felger Tåkelys(X) Lakkere grill og lyktelister(X) Senk Gruppe A vinge Montere turteller og andre målere(X) Trimme/bytte til B230FT maskin, for ha det i bakhodet Håper på litt respons og tanker om planene mine;) Forresten så er jeg 15 år, og penger er ikke noe jeg får rett i handa, så vær snill å ikke mas om at jeg legger for lite penger i det osv.. kommer nok til å bli bra over tid:) Slik så bilen ut da jeg fikk den. Slik ser bilen ut i dag..:) Endret Desember 21, 2009 av divad Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Kjør koksgrå med ORANSJE blinkers. Ellers, laksetrapp er ikke noe pent, og ville heller ikke ha montert Simmons, med mindre du kjøper RUSTFRITT. De vanlige ruster fortere enn solen forsvinner midt på vinteren. Gruppe A vinge på 86+ luke er ikke særlig pent syns jeg. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Enig med han over, når det gjelder grp a vinga, mye finere på den flate bagasjen.. Ellers høres det bra ut, få ut noen bilder da,hehe Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 (endret) Hei.. Pent vær i dag, og har vært ute i hele dag og vasket bilen.. Gikk først over den med såpe og vann, og etterpå noe colorback stoff som jeg smørte på, og etter på boning med Turtle Nano-tech.. Dette gav perfekt resultat i forhold til tilstanden den var i. Dårlig og matt lakk, ble til skinnende og pen rødfarge. Gidder ikke legge ved før-etter bilder, fori bildene lyver. Uansett her er bilen.. Kommer med mer bilder. Ang. felger går jeg nok enten for originale Volvo turbofelger, eller noen Fondmetal 4000 på grunn av økonomi. Så skulle noen tilfeldigvis ha fire felger liggende i Rogaland, gi beskjed hvis de skal selges;) Skulle gjerne hatt noen Compomotive, men det for vente. Endret Mai 25, 2009 av divad Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 (endret) Lasta opp noen bilder nå som jeg tok i går. Som sagt, ble rødfargen mye bedre nå.. Nå er planen å fikse rusta rundt forbi, og kjøpe noe plastikkfornyer, så de ikke ser så shabby ut. Endret Mai 26, 2009 av divad Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Ser veldig strøken ut denna. Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Hei Har planer for å montere sportsluftfilter i bilen.. Men på luftfilterboksen går det en slange som vist på bildet, lurte bare på hva denne gjorde, og hva som sjer når jeg fjerner boksen som denne er festet på av en eller annen grunn kom ikke merkinga med på bildet, men dere ser den sikkert.. Den går tvers over motoren fra luftfilteret! Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 EGR systemet, bare å røske av den slangen, funker fint uten den:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 For n-te gang. Det er PULSAIR systemet, ikke EGR. Sportsfilter er bortkastet penger, og dobbelt opp på motoren der. Er du ute etter motorrombling kan du polere gasser, toppdeksel og vannpumpe. Skal du ha lyd kan du borre hull i undersiden av luftfilterboksen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 For n-te gang. Det er PULSAIR systemet, ikke EGR. Sportsfilter er bortkastet penger, og dobbelt opp på motoren der. Er du ute etter motorrombling kan du polere gasser, toppdeksel og vannpumpe. Skal du ha lyd kan du borre hull i undersiden av luftfilterboksen. X2 I tillegg så får du mindre effekt ved å bruke åpent filter som suger varmluft fra motorrommet ditt. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 BTW, hva er det som har skjer med slangen til bremseservoen her? På bildet ser det ut som om det sitter ett t-stykke som sender slangen inn i kupeen, wtf? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 BTW, hva er det som har skjer med slangen til bremseservoen her? På bildet ser det ut som om det sitter ett t-stykke som sender slangen inn i kupeen, wtf? Takk for svar... Ikke mitt motorrom som er avbildet :) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Liten update.. Vært i byen i dag å handla sanblåsingsutstyr, sparkel og lakk så jeg kan få fjerna rusta i bakre hjulbua.. Kjøpte i tillegg ny olje, oljefilter, luftfilter, tennplugger og ledninger for å "friske" opp motoren litt :) Skjer lite utseendemessig, bortsett fra at den bare blir mattere og mattere hver dag.. :D Det er et herk med gammal, rød lakk, så må kanskje spytte i ei lakkering? Skal også lakke kromlistene rundt grill, lykter og vindu mattsvart.:) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exori5 Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Pen bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Pen bil :) Takk;) Fant noe rust i venstre kanal i dag:( Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg