Gå til innhold

Omega 3000 Startsperre Automat spm!

Ranger emnet


Rekordpowwa

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet til manuell på min omega med c30se motor! Men bilen starter ikke pga startsperra som tilhører automaten! Hvilken ledning er dette og hva må man gjøre? Skal den ha gods eller skal den ha spenning? På forhånd takk:)

 

 

Mvh,

Eirik

 

Er det en nyere kasse ligger det en rund bryter på autumatkassen som gjør at du ikke kan starte den er i gir. Ta laus denne fra kassen og koble den til ledningen, så vrir du den helt til ene eller andre siden, og den bør starte. Kan hende det ligger en bryter på bremsepedalen som må kobles om, men det ser du omdet er to brytere der.

Dette er det jeg kan se av haynes manualen til Omega b, men skal være samme kasse på de. Håper dette hjelper deg.

 

Steve

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se i haynes boka, i tilegg må du koble om for ryggelys, kommer lit ann på hvilken modell og. bygde nettopp om på en 93" c20ne. tror det er samme på 93" c30se. vet ikke om det er samme på før 93". men jeg kan ta bilde av kontakten som jeg måtte koble om.

Endret av RRS

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger det ut her og slik at det kansje kan være til hjelp for andre også.

 

IMAGE_480.jpg

IMAGE_482.jpg

 

kontakt 1 og 2 er kretsen til startere. når automatkassen står i fri eller park, så blir det en lukket krets. dvs. når automaten står i fri/park, er det kontakt mellom disse. men hvis den står i gir, er det ikke kontakt mellom disse to. så disse er det bare å koble dirkte sammen.

 

kontakt 3 og 4 er til ryggelyset, de fungerer på samme måte. når kassen står i revers skal det bli en lukket krets, så de må kobles igjennom kontakten for ryggelyset på manuelkassen.

 

styringsenheten til automat kassen ligger i foran frontruta på pasasjersiden, og er bare å koble ifra. vett ikke om det er nødvendig, men hvis ikke vil indikatoren for feil på automatkassen blinke.

 

var å sjekket på senatoren jeg har(91" c30se), og der var det samme systemet.

Endret av RRS

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hei, beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men du (RSS) har ikke spenningen på pin 3 og 4? Har akkurat gjort samme jobben på en astra F, men ryggelyset funker ikke. Jeg har en helt annen kontakt enn deg her og tør ikke gamble på hvilke det er, men om det er lik spenning på dem så kanskje jeg kan måle meg frem.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår