knerten119 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Hei jeg har en Golf IV 98 mod og her virker ikke El-vinduene og ikke kupèlyset, har sjekket alle sikringer og dem er hele. Kar ikke noen form for håndbok til golfen, så jeg håper på hjelp fra dere her ute :) Det er veldig kjedelig nå på sommeren og ikke få tatt ned vinduene og bare kjøre på AC hele tiden, har lyst til å få vinduene igang igjen og for å ikke snakke om Kupèlyset ( Er mørkredd :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 du må nok sjekke sikringene igjen tror jeg... kan ikke være ett sammentreff at både kupelys og vinduer streiker... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten119 Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Alle sikringene er sjekket igjen og igjen, dratt ut en etter en og alle er like hele. Det er derfor jeg ikke skjønner dette og jeg har heller ingen Instruksjonsbok over hva de forskelige sikringene går til. Så jeg har et lite problem der ja hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 hmm... skjer det ingenting når du trykker på bryteren? ikke klikkelyd i dørene en gang? hva med lysene da? er det lys i bryterne? mista kupelyset en gang jeg og og da var det sikring som var røket... står jo i lokket på sjåførsiden fortegnelsen på lys og slikt... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Er det komfortenhet på denne bilen? Dette høres ut som en typisk slik feil. På passat sitter komfortenheten under teppet under førersetet, du kan jo se der. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten119 Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Ja det gjør det og alle de sikringene er hele, men jeg bare lurer på om det er en sikringsboks til i motorommet, så det skal jeg sjekke nå. JChE: Tusen takk for svaret, det vet jeg egentlig ikke, men jeg skal sjekke det nå når jeg sjekker resten også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten119 Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Det er IKKE en sikringsboks til i motorommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 90% sikker på at dette er komfortenheten,som sagt, på passat skjer dette ofte, og da kutter ofte kupelys, elvinduer, sentrallås osv... Dette fordi volkswagen har vært så smarte å plassere denne lille, dyre boksen på GULVET, slik at den garantert blir våt dersom du får den minste antydning til fuktighet på gulvet. Genistrek av volkswagen der altså :D Tror uansett dette kan leses ut med vag-com hos verksted :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten119 Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Hvor sitter den boksen? jeg prøvde å se under sete på passasjer og sjåfør side, men kunne ikke finne den boksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elwood84 Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 (endret) Det er IKKE en sikringsboks til i motorommet. Det ER en sikringsboks til i motorrommet. Den ligger oppå batteriet. AC'en min var kaputt pga at denne sikringsboksen var delvis smeltet. Og lite gass i systemet. kan denne listen være til hjelp? http://mit.edu/dennis/www/vw/fuses.html som listen viser er det FIRE steder det er sikringer. Fuse panel, engine comp. , relay panel, battery. kan det være et relé som er kaputt? slikt har jeg ingen peiling på. sikringsboks på batteriet sikring/relé boks: Endret Mai 26, 2009 av elwood84 Siter VW Tiguan 110tdi excl.R-Line Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten119 Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Sikringene på batteriet er også byttet ut alle sammen. Tusen takk for svaret elwood84 :) Skal sjekke den siste på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 tenker en diagnose sier hvor feilen ligger med en gang :) Siter 1998 VW Golf 1,9TDI HighLine. SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knerten119 Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Det tror jeg også, får jeg finner ikke en dritt av feil. :)Men en kompis jobber på møller og han sa at den boksen sitter bak instrumentene i bilen. :( høres jævelig ut å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jantalie Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Fant du ut hvor komfortenheten sitter? sliter med samme problemet her, men finner ikke boksen. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreT Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Hei, sliter med samme sak på min -98 Golf Highline. Vindusheisere, cupélys, el speil, varmeseter, varme i ruter etc. sluttet plutselig å fungere. Regner med at det er denne comfortenheten som det snakkes om her som kan være ødelagt, tydelig at det er en sentral styringsenhet som er gåen i og med at så mye skjer på en gang... Fant du ut hvor denne saken sitter, og hva det koster å skifte den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg