Gå til innhold

Trenger litt hjelp med bakakslingsgreier omega B 95 mod

Ranger emnet


Shadern

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte en omega B for noen dager siden.. det er en 95 modell. Var ute og spant en runding og 2 i dag og plutselig så smalt det..

Da jeg gikk ut for å sjekke så så jeg at den akselpinnen som går fra klokka og ut til hjulet var knekt..

 

Er dette et vanlig problem på omega ? ser at mange har prob med bakakslinger.. Og er dette vanskelig og skifte ? dyrt ?

 

Akselen er knekt akkurat der mansjetten ved hjulet begynner... Sveise mulig ?

 

Håper på god hjelp..

 

Mvh arild

Opel Omega B 95

2.0 16v GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny:) Koster ikke mye på huggeren.

Første gang jeg hører om knekt drivaksel...

Få dem til å skifte den på verksted, de boltene som holder den ved hjulet må taes løs med trykkluftverktøy.

Jeg har misshandlet min endel, men det er stv V6 akslinger, og de er tykke som fan, så de holder for meg hvertfall:D

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan løser jeg stikkakselen fra klokka da ?.. har egentlig ikke kikka så mye på det.. Og er det mulig og sveise det ?

 

Inne vedklokka er det bare å dra den ut.

Skal du sveise må du sette begge endene i en dreiebenk og lage en fuge som du kan legge lagvis sveis på. Men det vill ikke holde, da drivakselen er herdet. Den vil knekke ved siden av sveisen når du herjer litt med den:)

Kjøp ny brukt, beste løsningen. har to stk 2 liters akslinger tilsalgs Om en uke eller noe sånt. Veldig billig:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår