tjonassen Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 HAr en Nissan primera 91-modell. Måtte nylig ha bilen inne på verksted etter at bilen stoppet opp på motorveien. DEt som skjedde da var at i 4.gir så laget bilen en del skrapelyder og i 5.gir så stoppet bilen helt opp. Klarte å kjøre ut av motorveien i 3gir etter en stund, og ble hentet av viking og kjørt til verksted. På verkstedet fikk jeg beskjed om at bremsene hadde hunget seg opp, men at det var fikset og at det ikke skulle skje igjen. DEt har nå gått 2 dager, og bilen har plutselig begynt å riste i 2 og 3 gir?? Hva er det som skjer. Er det bremsene som henger igjen? Ristingen hjelper om jeg girer ned. Men jeg kan da ikke kjøre rundt i 1 og 2 gir. PRøvde å kjøre i 4 gir i en 50-sone, dette gikk greit, ingen risting.. Må bare si at jeg ikke har peiling på bil og at jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få :) Kan jeg kjøre eller bør jeg sette fra meg bilen til den har vært på verksted igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Prøv å sjekk kast i skiver, kaliper eller klosser som henger. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Rister det like mye i alle gir, eller er det kun ved en gitt hastighet uansett gir at det rister? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 siden du nettopp har hatt bilen på verksted, ville jeg før ha kontaktet de, eventuelt tatt det som reklamasjon. Gjør det, før du begynner å skru på det selv. Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjonassen Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Verkstedet fikset det, men nå har det skjedd IGJEN!! Bilen rister i alle gir, og lukter svidd etter en kjøretur.. Får ikke time hos noen verksted her i nærheten før om 3 uker. Må jeg bare la bilen stå hjemme imens? Alle verksted mente at det vare bremsene som hang. Men det skal da ikke skje to ganger på to måneder? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Hvis felgene dine er glovarm etter en liten kjøretur så bør det ringe en bjelle, ja da har du problemer med bremsene. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 la bilen stå ellers tar du hjullagra også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg