StianfraTrondheim Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Hei Min svigerfar har en Toyota Corolla 1998 modell. Stv 4x4. Den har bestandig brukt litt olje, men nå har den begynt å bruke mye mer. Den har gått ca 170.000 De på merkeverkstedet mente at motoren må overhalles, noe som koster 35.000.... Synes det virker litt rart at en bil som bare har gått 170k må overhalles? Er det noen som har tips som vi kan prøve først? Oljen han bruker er 10W-40, kanskje det går ann å bruke en tykkere olje, hvilken? Stoff for å ha i oljen som tetter? Tusen takk for eventuelle svar :) Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Du kan prøve FORTE som kan gi en viss effekt, men det kommer an på. Har han fulgt service eller sluntret unna? Toyota har hatt litt problemer med oljeforbruk på de siste modellene, men hvis man sluntrer unna med oljeskift/filter kan dette også oppstå. Uten at jeg skal anbefale det har jeg hørt fra et par bilmekanikere at de helte litt diesel i olja og motoren sto å gikk på tomgang en stund. Dieselen løsner opp stempelringene, men om dette fungerer vil jeg ikke påstå. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exs Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 er shortblokk byttet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Shortblokk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Også kalt blokka. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Med shortblokk menes vanligvis nedre del av motoren inkl veiv, råder, stempler og dets like. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg