Gå til innhold

Min audi a3 1,9 tdi 2010-modell

Ranger emnet


Podgy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest en del på dette forumet i det siste i forbindelse med kjøp av min nye bil. Har nå virkelig slått på stortromma og bestilt meg en A3 Ambition 2010-modell:tannløs:

 

Men jeg kunne gjerne tenkt meg noen tips fra dere, siden dere virker som en gjeng som har god peiling på bil og bilpleie.

 

Det jeg har bestilt på den av ekstrautstyr(skal bestemme meg for det siste i dag) er:

- Skinn/alcantara sportsseter.

- Farge briljantsort(bør jeg bruke 7500 for å få den i metallic?)

- S-line eksteriørpakke

- 17" sommerdekk, 16" vinterdekk. Det blir nok fetere felger etterhvert

- Sotede ruter(er 5220 en grei pris for å få det originalt?)

- Radio concert (verdt å oppgradere til Bose? 7600.)

- MLF sportsratt s-line

- Teknikkpakke (Lyspakke, xenon plus, tåkelys)

- S-line takkantspoiler

 

Bør jeg bruke 4700 på en sort grillramme i høyglans finish, eller får jeg skaffet dette billigere i etterkant?

 

Håper på gode svar, da jeg er relativt nyfrelst på bilfronten!:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotede ruter hadde bra pris, så dette ville jeg og gått for. Blir ikke billigere å gjøre det profft i ettertid. Og bose-anlegga er bra de, så da slipper du å gjøre noe med dette i ettertid.

 

Fin bil dette da!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom og bestilte meg sotede ruter i går, samt ryggesensor i tilfelle fruen vil bruke bilen:p Så forresten etter speilkåper i går, og fant en pris på 4700~. Hadde aldri trodd at det var så dyrt for to små speilkåper!

 

Grattis me bil:)

Kompis av Finnanger?

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du valgt S-Line sportpakke (interiør)?

 

Nei, av en eller annen grunn kunne den ikke velges?! Vet ikke hvorfor.. Men har kjøpt til S-line MLF-ratt og det andre jeg kunne velge til. Men fikk av en eller annen merkelig grunn ikke lov til å velge til s-line sportspakke. Dermed har jeg ikke setene med s-line logoen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har faktisk ikke noen spesiell grunn for det. Det var den bilen som var satt opp i tilbudet jeg først fikk, og dagen jeg var tilbake for å egentlig avslå tilbudet, endte det opp med at jeg slo til på det. Synes jeg fikk en ganske god pris, da de hadde en kampanje med 43000 avslag på bil og tilbehør til 10000 oppå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det en lykkelig mann som endelig kan skrive på forumet igjen! Har fått hentet bilen i dag, og den står og skinner på gårdsplassen mens den venter på at jeg er ferdig på jobb. Bilen ble bestilt 16. Mai, og kom ikke før i dag, så det ble nesten tre måneder ventetid! Mulig det er en del kortere nå, da 2010-modellene ikke ble produsert før i Juli, samt at de solgte sinnsykt mange biler på kampanjen de hadde i Mai.

 

Prisen på bilen med det utstyret jeg har valgt ble ca 345 000,- men jeg skal spare så mye jeg kan for å få styla den opp litt. Blant annet er det høyst nødvendig med nye felger..

 

Gikk nøye over lakken da jeg fikk den lakkforseglet med autoglym fra leverandør. Uten å være noen ekspert på feltet, vil jeg si at resultatet ser meget bra ut. Ingen synlige striper, hverken store eller små - og ingen "pussesvirvler". Det som derimot var elendig gjort var beskyttelsesfolien på bakre støtfanger. Denne var full av luftbobler, og skal enten utbedres neste uke eller jeg får pengene tilbake.

 

Bilder kommer sannsynligvis i løpet av dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei,

 

Jeg har akkurat kjøpt en 1.4 TFSI a3 2010.

 

Er meget fornøyd med denne!! Har nå gått 1145 km så har ikke gitt noe på enda med fare for at motoren ikke er kjørt inn enda.

 

Ser nå etter noen h11 tåkelyspærer som matcher diodelysene på bilen.

 

Må si det er konge ut å kjøre på dagtid med DRL og tåkelys.

Forslag noen?? LED pærer eller halogen? 6000K er vel bra med lys?

 

Ellers skal jeg også fikse sort front på bilen og fikk pris på 900kr for å folere denne hos reklame på røa.

 

Det var en grei pris synes jeg.

 

Kjøp deg K&N filter som er spesialtilpasset bilen så får du utrolig konge lyd!! Eneste er at jeg sliter med å få filteret til å holde seg på plass. Skrur jeg klemmen for hardt så faller den bare rett av og strammen jeg for lite som skjer det samme..hehe

Skal ikke være lett nei!

 

Ellers lykke til med bilen. A3 2010 er en kjempe bra bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår