Gå til innhold

Beslaglagt førerkort

Ranger emnet


mazda4life

Anbefalte innlegg

Hei

ble beslaglagt førerkortet for nøyaktig 3 uker siden etter jeg så dum som jeg var hadde kjørt ned på en eng på en stor 4x4 og tok fart og hoppet opp fra grøften og inn på forkjørs vei (som forsovidt er 50 sone) så kom det en annen bil kjørende i det jeg kom opp og hodt på og kresje, han som kjørte den andre bilen sa selv til meg etterpå at han hadde hatt 140km/h da han så meg. og dette ble fimet og lagt ut på youtube og nå har politiet sett videoen, så fikk jeg en telefon om at jeg måtte komme og levere ifra meg førerkortet noen dager etterpå og jeg samtykket til beslaget, og jeg har ikke hørt et ord fra politiet siden, har ikke hvert i avhør eller noe, kan si at det er ikke mulig å se reg nr på bilen og det er ikke mulig å se hvem som kjører, men det var ca 10 vitner men ca 80% av dem var fulle. Han som kjørte den andre bilen var i avhør noen dager etter på og han har enda lappen, så jeg lurer på hva jeg kan få i straff ?, og om 3 ukers regelen gjelder siden jeg har samtykket til beslag ?, hadde bare hatt lappen i 2 uker da dette skjedde. Dette var klokken 5 om natten på en øde veg

 

Og jeg vet at det var dumt gjort og jeg fortjener kansje den straffen jeg får så jeg trenger ikke og bli sagt det flere ganger ..

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, var litt av et kaos det her! hva heter filmen på youtube da? vitner å vitner! dem har jo ikke noe bevis på det når dem ikke ser det er deg eller at dem har tatt deg på fersken!! men du har jo på en måte avslørt deg selv da når du godtok beslaget! hva sa du til dem da?

 

videoen er fjernet nå. Sa egentlig ingenting, kom bare opp og så spurte han om jeg hadde sett filmen på youtube så sa jeg ja. Så sa han at han måtte beslaglegge førerkortet og om jeg godtok det, så var det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

videoen er fjernet nå. Sa egentlig ingenting, kom bare opp og så spurte han om jeg hadde sett filmen på youtube så sa jeg ja. Så sa han at han måtte beslaglegge førerkortet og om jeg godtok det, så var det over.

 

oki, og du godtok det? hvis du har hatt lappen bare i 6 månder så må du nok ta opp igjenn både teori og oppkjøring på nytt.

spørs litt å hvor lenge du mister den! du har vel sjangs til å få det igjenn enda, du får stå på ditt å si at det ikke var deg, når dem ikke har bevis eller noe! fulle folk er ikke nok bevis. og dem har ikke bilde av deg. si at du følte deg presset til å gi det ifra deg å at du krever å få det igjenn ellers så går du til sak!

 

dem må legge frem bevis for ha noe å gå på, frex at to politi har tatt deg eller sett deg og vitner på di grunnlaga.

eller bilde,o.l.

 

husk det er dem som skal bevise at du har gjort en feil! ikke du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, og du godtok det? hvis du har hatt lappen bare i 6 månder så må du nok ta opp igjenn både teori og oppkjøring på nytt.

spørs litt å hvor lenge du mister den! du har vel sjangs til å få det igjenn enda, du får stå på ditt å si at det ikke var deg, når dem ikke har bevis eller noe! fulle folk er ikke nok bevis. og dem har ikke bilde av deg. si at du følte deg presset til å gi det ifra deg å at du krever å få det igjenn ellers så går du til sak!

 

dem må legge frem bevis for ha noe å gå på, frex at to politi har tatt deg eller sett deg og vitner på di grunnlaga.

eller bilde,o.l.

 

husk det er dem som skal bevise at du har gjort en feil! ikke du..

 

Så jeg kan bare gå til politiet og si at jeg trekker samtykket mitt og at om jeg ikke får tilbake lappen så går jeg til sak ?, pratet litt med en kar så hadde hvert inne til avhør og de hadde vert ganske sikker på hvem som kjørte og han så at de hadde navnet mitt i saken som sjofør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var ca 10 vitner men ca 80% av dem var fulle

 

full/beruset/dritings....

 

De har video, mange vitner på at det var deg i bilen og sjåfør som sier det er deg.

 

Dette var klokken 5 om natten på en øde veg

Og så?

 

Du oppfører deg som en idiot, du får straff, sånn er det heldigvis. Og nei, 3uker gjelder ikke når du samtykket.

 

PS: 10 vitner og en som holdt på å kjøre i deg kaller du en øde vei?

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var du beruset? det var jo like dumt å kjøre i 140 i 50 sona som du sier han andre gjorde.. hehh, er vel mere han som er fjærn da en du..

 

menmen, du har jo godtatt å det er jo et tegn på at du erkjenner det så er nok ikke noen vei tilbake nå, og jeg har ikke sett eller hørt dette så jeg har egentlig ikke peiling på hva som er sant eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nekt for at du kjørte bilen. Det politiet er elsker er slike som deg, som innrømmer alt med en gang. Det gir dem en følelse av makt.

 

Politiet har et spennende liv, de ender opp som nerder som ser på youtube resten av livet..Sier nok en gang om deres prioriteringer:) vi ler..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var du beruset? det var jo like dumt å kjøre i 140 i 50 sona som du sier han andre gjorde.. hehh, er vel mere han som er fjærn da en du..

 

menmen, du har jo godtatt å det er jo et tegn på at du erkjenner det så er nok ikke noen vei tilbake nå, og jeg har ikke sett eller hørt dette så jeg har egentlig ikke peiling på hva som er sant eller ikke.

 

Nei var edru ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår