Gå til innhold

Gummiputer og kapping av fjærer


Eivinde

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken størrelse gummiputene som sitter originalt på 190E 2.0 har. Noen som vet? Vurderer å kappe fjærene framme en runde, i påvente av råd til senkesett. Er imidlertid gummiputene lavere bak enn framme kan jeg vel bare bytte om for å "jevne ut" bilen?

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro

'87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapping av fjærene synes jeg du burde skippe, da dette både er ulovlig og direkte farlig å kjøre med.

 

Når det gjelder gummiputer koster dem ikke mer enn et par hundre spenn hos BOS. Såvidt jeg vet kan man heller ikke bytte om putene som du skrev, ettersom putene ikke er lik foran og bak.

 

Senkefjærer koster heller ikke allverden. Ligger vel på rundt 1500.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fasit svar på hvilke puter som står på bilen din dessverre, men det kan regnes ut ved hjelp av poeng etter utstyr i bilen.

 

Kappe ei oprginalfjær blir fint og stivt det, bare ikke ta for mye, skal ike hvile på demperen, skal og ta rimelig mye før det kan kalles uforsvarlig.

Ulovligheten regner jeg med du kjenner til, kapp kun i bunnen, og fjærene må ut.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fasit svar på hvilke puter som står på bilen din dessverre, men det kan regnes ut ved hjelp av poeng etter utstyr i bilen.

 

Kappe ei oprginalfjær blir fint og stivt det, bare ikke ta for mye, skal ike hvile på demperen, skal og ta rimelig mye før det kan kalles uforsvarlig.

Ulovligheten regner jeg med du kjenner til, kapp kun i bunnen, og fjærene må ut.

 

dette er helt riktig.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fasit svar på hvilke puter som står på bilen din dessverre, men det kan regnes ut ved hjelp av poeng etter utstyr i bilen.

 

Kappe ei oprginalfjær blir fint og stivt det, bare ikke ta for mye, skal ike hvile på demperen, skal og ta rimelig mye før det kan kalles uforsvarlig.

Ulovligheten regner jeg med du kjenner til, kapp kun i bunnen, og fjærene må ut.

Ser det blir anbefalt med spesialklemmer, men så mekanikeren på Wheeler Dealers skrudde løs bærearmen for å få ut fjærene. Mye annet som må løsnes hvis jeg går for å skru løs bærearmene? Ga opp med vanlige fjærklemmer..

Kjenner til at det ikke er helt lovlig ja.

Lurer på om én eller to runder mindre på fjæra vil gjøre bilen så mye lavere at jeg må få kontrollert hjulstillingene?

 

Edit: Har forresten nettopp fått på 17x8,5"-felg med 215/40-dekk.

Endret av Eivinde

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro

'87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår